Kovo 27 dieną Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centre įvyko išskirtinis renginys – debatų prezentacija, kur aštuoni Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos vienuoliktokai nagrinėjo itin aktualią šiandienos visuomenei temą: ar socialinės medijos daro daugiau naudos ar žalos?
Šie debatai buvo surengti Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos anglų kalbos mokytojos Redos Mačiukaitienės iniciatyva, siekiant supažindinti kitus miesto anglų kalbos mokytojus su debatų organizavimu, jų vykdymu ir svarba ugdymo procese. Tikslas buvo parodyti, kaip debatai gali tapti puikiu būdu lavinti mokinių kritinį mąstymą, komandinio darbo įgūdžius bei viešojo kalbėjimo ir užsienio kalbų mokėjimo gebėjimus.
Skaityti toliau...
Parodomųjų debatų dalyviai buvo suskirstyti į dvi priešingas komandas: teigiamą, kuri teigė, kad socialinės medijos duoda daugiau naudos, ir neigiamą, kuri pasisakė už socialinių tinklų žalą. Teigiamosios pusės atstovai argumentavo, kad socialinės medijos yra neatsiejama šiuolaikinio bendravimo dalis, suteikianti galimybę menininkams, labdaros organizacijoms ir eiliniams žmonėms pasiekti platesnę auditoriją bei naudoti šias platformas svarbiam bendravimui. Jie taip pat paneigė mitus, kad socialinės medijos mažina pasitikėjimą savimi.
Tuo tarpu neigiamosios pusės nariai atkreipė dėmesį į socialinių tinklų keliamą pavojų emocinei sveikatai, prastėjančią realaus bendravimo kokybę bei dezinformacijos plitimą socialiniuose tinkluose.
Abi komandos ne tik pristatė savo argumentus, bet ir aktyviai gynė savo pozicijas atsakydamos į oponentų paneigimus. Toks dinamiškas debatų formatas leido mokiniams ne tik geriau išnagrinėti problemą, bet ir tobulinti greito mąstymo bei argumentavimo įgūdžius. Debatams pasibaigus, mokytoja paskelbė teigiamąją komandą laimėjus, nes ji pateikė daugiau statistinės informacijos, daugiau paneigė argumentų.
Nepaisydami pradinio jaudulio, debatuotojai išdrįso ir parodė puikius rezultatus, o svarbiausia – sugebėjo įtraukti ir išlaikyti kitų mokyklų mokytojų dėmesį. Šis faktas patvirtina, kad debatai buvo įdomūs, ir tikimasi, kad mokytojai pasinaudos galimybe debatus organizuoti ir savo pamokose.
„Ąžuolyno“ gimnazijos anglų kalbos mokytojos Redos Mačiukaitienės iniciatyva rodo, kad debatai yra itin vertinga mokymo priemonė, galinti prisidėti prie visapusiško jaunimo ugdymo. Juose dalyvaujantys mokiniai ne tik geriau pažįsta pasaulį, bet ir išmoksta argumentuoti, klausyti bei gerbti kitų nuomones. Tai yra būtinos žmogaus savybės ne tik mokykloje, bet ir asmeninėje bei profesinėje gyvenimo srityje. Ačiū mokytojai Redai Mačiukaitienei už parodytą iniciatyvą už mokyklos ribų ir ,, Ažuolyno” mokiniams, kurie padėjo parodyt, kaip vyksta debatai.
Ieva Daukantaitė, 3d
Paskutinį kartą atnaujintas: 2024-04-10 22:01:50
Kristupas Linas Bernotas-Karazija, šiais metais (2022) baigęs Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnaziją, jau garsina gimnaziją visoje Lietuvoje. Jo kelis eilėraščius publikavo meno ir literatūros tinklalapis „Meno bangos“: https://www.menobangos.lt/kristupas-linas-bernotas-karazija-eilerasciai/.
Herkaus Gudavičiaus laimėjimai: nacionalinis debatų čempionatas - geriausias kalbėtojas Lietuvoje, 12 geriausias english-as-a-foreign-language kalbėtojas pasaulyje.
Mokyklą baigėme prieš 34 metus, buvome 14-osios vidurinės mokyklos 4-oji laida. Nors prabėgo nemažai metų, visada su pagarba ir dėkingumu prisimename mūsų mokyklą ir Mokytojus iš didžiosios raidės - matematikos mokytoją R. Bradauskienę, fizikos mokytoją ir direktorę E. Montvydienę, biologijos mokytoją A. Sadauskienę, rusų kalbos mokytoją Sarmolotovą, anglų kalbos mokytoją Z. Jurgaitytę, geografijos mokytoją B. Dajoraitę. Norėjome pasakyti AČIŪ už suteiktas žinias ir atvertas duris į platųjį pasaulį, už tai, ką išmokome ir kuo tapome.
Minint Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dieną, Klaipėdos dramos teatre įvyko aštuonioliktas moksleivių meninio skaitymo ir dainuojamosios poezijos konkursas „Lietuviško žodžio šviesoje“, kuriame dalyvavo arti šimto moksleivių.
Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazija iki egzaminų sesijos likusias šimtą dienų pasitiko nauja mokyklos tradicija - mokyklą paliekanti XXVII laida pristatė spektaklio „Dūmeliai arba septyneri metai burtų ir magijos mokykloje“ premjerą. Kad šioje gimnazijoje mokosi moksliukai, nepakeliantys galvų nuo knygų - tik pasenęs mitas. Gimnazijos sėkmė - talentingi moksleiviai, atsidavusi pedagogų komanda ir didžiulis mokyklos administracijos siekis ugdyti laisvus, laimingus žmones.
Nė vienas iš mūsų nėra visiškai apsaugotas nuo patyčių – jos gali tykoti bet kur: mokykloje, gatvėje, treniruotėse ar net internete. Tačiau apie jas dažnai vengiama kalbėti – vaikai bijo prisipažinti, kad yra skriaudžiami, nes baiminasi, jog situacija tik pablogės arba kad jų niekas nesupras. Kartais patyčių aukos jaučiasi beviltiškai, manydamos, kad negali nieko pakeisti.
Moksliniai tyrimai rodo, kad nuolatinis patyčių patyrimas gali sukelti rimtų sveikatos problemų: imuniteto susilpnėjimą, dažnus galvos ar pilvo skausmus, miego sutrikimus. Be to, patyčios glaudžiai susijusios su aukštu nerimo lygiu, depresija, menku savęs vertinimu, o kraštutiniais atvejais – net su suicidinėmis mintimis.
Kovo 5 dieną 1A klasės mokiniai, lydimi mokytojų Giedrės Guntarskytės Česnauskienės ir Raimondos Dargevičienės, turėjo nuostabią galimybę apsilankyti Klaipėdos universiteto STEAM centre. Ten ąžuolyniečiai dalyvavo net dviejose skirtingose edukacijose. Vienoje iš jų, moksleiviai susipažino su naftos ar kitų teršalų surinkimo metodais, praktiškai išbandė įvairių medžiagų (medžio drožlių, medvilnės, žolių ir kt.) laidumą vandeniui, gebėjimą sugerti teršalus. O kitoje, mėgino savo įgytas žinias apie universalųjį indikatorių bei pH reikšmę pritaikyti praktikoje. Jaunieji tyrėjai, naudodami laboratorinį pH matuoklį, matavo įvairiausių skysčių (kaip antai kavos ar sulos) vandenilio potencialą, o pagal tai suskirstė juos į rūgštinius, bazinius ar neutraliuosius tirpalus.