Navigacija

Tolerancijos diena
Mokyklos gyvenimas Lapkričio 16, 2019
Gimnazija iš vidaus


























Stendai...
Renginiai Balandžio 18, 2018










Svarbu
Blogai
Dalinkime gerumą

Pirmų klasių mokiniai spalio 25 dieną savanoriavo „Maisto Banke“. Akcija vyko „Vėtrungės IKI“ parduotuvėje. Per kelias valandas nutiko tiek daug. Sutikome nemažai žmonių, jų buvo visokių - malonių ir nemalonių. Žmonės bendravo ir šypsojosi mums. Ne tik senosios kartos žmonės įsitraukė į aukojimą - didelė dalis jaunimo taip pat buvo neabejinga skurdžiai gyvenančioms šeimoms. Tai mums suteikė naujos patirties. Kad ir kokie žmonės būtų, turime šypsotis ir būti laimingi. Nustebino tai, kad žmonių, kurie aukojo, buvo labai daug. Visą laiką buvome laimingi, nes tarp savanorių buvo šilta atmosfera, o su mumis buvusi koordinatorė buvo labai maloni ir šią savanorišką veiklą dar labiau padarė įsimintinesnę.

Skaityti toliau


Mėnesio rubrika „Nauji veidai“

Tęsiame mėnesinę rubriką apie pažintį su naujaisiais mokytojais, kurie mūsų mokyklinį gyvenimą praskaidrina naujomis spalvomis, dar nematytais iššūkiais, išmintimi bei pulsuojančiu noru mokiniams padėti pasiekti savo užsibrėžtų tikslų tiek iš profesinės, tiek iš kasdienio gyvenimo perspektyvos.

Šio mėnesio pažintis – teisės pagrindų mokytoja Asta Žvaliauskienė.

Papasakokite, kokia Jūsų pedagoginio darbo pradžia?

Pirmiausia pradėjau mokyti suaugusiuosius darbo teisės pagrindų, bet visad norėjau dirbti su mokiniais, nesvarbu, kokio  jie yra amžiaus. Mokiniai visada turi pozityvo, priešingai, nei suaugusieji. Mano sesuo mokėsi „Ąžuolyno“ gimnazijoje, ir man kilo mintis pasiūlyti dėstyti Teisės pagrindų kursą direktorei, kuri idėją palaikė. Taigi, aš čia.

 

Skaityti toliau


Lapkričio 16-oji – Tarptautinė tolerancijos diena

Tarptautinė tolerancijos diena minima nuo 1995 m. UNESCO sprendimu. 1996 m. šią šventę minėti paskatino ir Jungtinių tautų organizacija. Šią dieną skatinama atkreipti visuomenės dėmesį į skirtingų nuomonių, skirtingų tautybių žmonių, sergančiųjų ir turinčių problemų (alkoholio, narkomanijos) toleranciją. Tolerancija (lot. tolerantia – kantrybė). Įvairūs socialiniai tyrimai rodo, kad lietuviai labiausiai jaučiasi diskriminuojami dėl amžiaus, lyties ir fizinės bei psichinės negalios.

Šiais metais Tarptautinės Tolerancijos dienos simbolis – Tolerancijos Švyturys.

 

Skaityti toliau


Mėnesio rubrika „Nauji veidai”

Pradedame mėnesinį „Nauji veidai“ interviu ciklą, kuriame bus kalbinami 2019 m.m. prie Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos bendruomenės gretų prisijungę įvairiausių sričių mokytojai. Interviu tikslas - geriau pažinti vieni kitus ir atidžiau pažvelgti į mokytojų karjeros raidą, jų požiūrį į gyvenimą bei, žinoma, į mūsų gimnaziją. Maloniai kviečiame visus skaitytojus  sekti naujienas ir iš arčiau susipažinti su „Ąžuolyno“ gimazijos gyvenimu! 

Pirmoji pašnekovė - anglų kalbos mokytoja Reda Mačiukaitienė. 

Papasakokite, kokia Jūsų pedagoginio darbo pradžia?

1991 metais baigiau Vilniaus pedagoginį institutą, anglų kalbos ir pedagogikos kursą ir buvau paskirta „atidirbti“ į Klaipėdos 7 vidurinę mokyklą (dabar Simono Dacho progimnazija). Po poros metų tuometinis Klaipėdos Kristijono Donelaičio vidurinės mokyklos direktorius pakvietė ateiti dirbti į jo vadovaujamą mokyklą, kur išdirbau iki 2019 m. Darbo pradžia nebuvo sunki, patiko mokytojauti nuo pat pirmos darbo dienos, bet to ir reikėjo tikėtis, nes nuo vaikystės norėjau būti mokytoja.

 

 

Skaityti toliau


Pirmokų įšventinimas

Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijoje spalio 11d. vyko pirmokų krikštynos. Nuoširdžiai dėkojame antrų klasių mokiniams už puikų „Krikštynų“ organizavimą, puikų renginį, laiką, kupiną įspūdžių, bei už šiltą priėmimą į „Ąžuolyno“ bendruomenę. Krikštynos praėjo sklandžiai ir smagiai. Kiekviena klasė turėjo prisistatyti - sukurti filmuką „Farai“, „TV pagalba“, „Klausimėlis“, „Kitas“ ar vaidinimą „Ekstrasensų mūšis“. Tarp klasių prisistatymų buvo įterptos kelios smagios užduotėlės, tokios kaip „Tele Loto“, „Pagauk kampą“ ar kuratorių viktorina. Renginio aplinka buvo sukurta labai jauki, lyg būtume namuose. Kėdės buvo pakeistos pagalvėmis į bendrus klasių ratelius, o jų viduryje buvo paruošti užkandžiai. Kitais metais būsimi antrokai turės nemenkai pasistengti, nes šių metų  antrokai tikrai iškėlė aukštą kartelę. 

 

 

 

Skaityti toliau


Nauji veidai: susipažinkime su pirmokais

Rugsėjo 1-ąją į „Ąžuolyną“ įžengė apie 150 naujų mokinių. Iš pradžių nedrąsūs jauniausieji gimnazistai, klaidžioję jiems naujos ir dar nepažįstamos mokyklos koridoriuose, atrodo, dabar vis labiau jaučiasi mūsų bendruomenės dalimi. O kokie pačių pirmokų įspūdžiai ir pastebėjimai?

  1. Kodėl pasirinkai būtent „Ąžuolyno“ gimnaziją?
  2. Kaip jautiesi naujoje bendruomenėje? Kokie pirmieji įspūdžiai?
  3. Ar lankai čia kokį nors mokykloje siūlomą būrelį arba popamokines veiklas?
  4. Kas labiausiai patinka gimnazijoje?
  5. Gal jau turi pasiūlymų, ką būtų galima pakeisti „Ąžuolyne“?
  6. Jei dabar atsuktum laiką atgal ir vėl rinktumeisi mokyklą, ar eitum į kitą gimnaziją?
  7. Kaip sekasi ruoštis pirmokų vakarui?

 

 

Skaityti toliau


Pilietinė iniciatyva „Atminties kelias“

Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos I klasių mokiniai rugsėjo 24 d. dalyvavo  pilietinėje iniciatyvoje „Atminties kelias“, skirtoje žydų genocido aukų atminimo dienai. Ekskursija vyko Klaipėdoje žydams svarbiose vietose. Iš pradžių ėjome į Klaipėdos žydų bendruomenės namus. Ten praėjome Raudų sienos imitaciją. Taip pat perėjome alėją, skirtą genocido aukoms paminėti. Senamiestyje apžiūrėjom buvusių sinagogų liekanas. Klausėmės mokytojos pasakojimų apie Klaipėdos kraštui svarbią žydų kilmės asmenybę Julių Liudviką Vynerį, kuris paliko savo didžiulius turtus Klaipėdos miestui. Aplankėme jo buvusius namus, banką ir baigėme savo ekskursiją su šiltu ,,ačiū‘‘ istorijos mokytojai Redai Veličkaitei.

 

Skaityti toliau


Mano mintys apie mokytojo profesiją

Žiūrint į pasaulį vaiko akimis, mokytojai, su kuriais jam tenka susidurti, į kurių rankas jis patenka, yra ypač svarbūs. Mokykloje jis praleis du trečdalius savo vaikystės ir paauglystės ir su mokytojais bendraus kiekvieną dieną, todėl tų mokytojų rankos, kartu su vaiko tėvų rankomis lipdo ir formuoja jo asmenybę ir jo ateitį. Tai paverčia mokytojo profesiją ypatinga. Būtent nuo mokytojo priklauso, koks bus vaiko santykis su įvairiausiomis gyvenimo, mokslo, kultūros, meno sritimis.

 Tačiau žiūrint į pasaulį mokytojo akimis, vaikai, su kuriais jam tenka susidurti, plaukia pro šalį kaip nesiliaujanti srovė mažų žiburėlių, jonvabalių. Kurį laiką jie pavieši mokytojo globoj, užmezga trapų ryšį, bet ilgainiui turi skristi tolyn, o juos pakeičia kiti žiburėliai, tuos – dar kiti, ir taip jie plaukia pro šalį, lyg švytintis upelis. Kaip tada reikia priimti tą faktą, kad kiekvieno iš tų mažų žiburėlių asmenybėje mokytojas palieka pėdsaką? Kaip reikia sužiūrėti, kad nepaliktum jo skausmingo ar kartaus, kai jų tiek daug? Mokytojai, patys kažkada buvę mokiniais, supranta, kaip tai jaučiasi, kai rankos, formuojančios tave, spaudžia per stipriai, nemaloniai, bet kaip tą sužiūrėti, kai žiburėlių tiek daug, jie tokie maži ir taip greitai juda?

 Todėl mokytojo profesija sudėtinga, todėl ji ir ypatinga.

 

 

Skaityti toliau


Mintys apie mokyklą

Mokykla - neatsiejamas civilizuoto žmogaus gyvenimo etapas, suteikiantis naujų potyrių bei begalybę žinių. Man ne kartą yra iškilęs klausimas, ar egzistuotų visa ugdymo sistema be mokytojų, ir su apmaudu privalau paminėti, jog tik maža dalis žmonių susimąsto apie tai. Be mokytojų, dalis mokinių tikriausiai tuščiai skaitytų knygas, kita naršytų internete, ieškotų medžiagos, nesuprasdama, kam ji reikalinga, o likusieji džiaugtųsi pasiutusia jaunyste. Tad galime suvokti, jog pedagogo profesija yra ne tik būtina, bet ir be galo sudėtinga. Išties sunku sudominti šiuolaikinį jaunimą literatūriniais kūriniais apie svetimą Renesansą ar gūdžius pagoniškus laikus. Sunku ne tik sudominti, bet ir paprasčiausiai susikalbėti. Ypač sudėtinga mokyti, kai, atidavęs visą save, nejauti iš mokinio grįžtamojo ryšio. Širdį apkartina ir visuomenės požiūris į šią profesiją. Daugumai tėvų atrodo, jog mokytojas yra Dievas, stebuklingai sukursiantis iš vaiko antrąjį einšteiną, šekspyrą, euklidą ar kitą mokslininką bei menininką. Dažniausiai pamirštama, jog mokytojas taip pat yra žmogus, norintis supratimo ir užuojautos, pagarbos bei švelnumo. Laikas suprasti, kad pedagogas nėra įrankis išsilavinimui įgyti. Mokytojas- saulės spindulys, suteikiantis žinias ir ugdantis moralines vertybes, tačiau tik nuo moksleivio priklauso, ar šviesa bus sugerta, ar spinduliai išsisklaidys.

Ačiū Jums, mokytojau...

Skaityti toliau


Mokytojas - mokyklos radiatorius

Mokytojas - mokyklos radiatorius, kuris suteikia jaukumo sausam žodžiui. Jo išmintis augina asmenybes perteikdamas vadovėlinę išmintį per gyvenimo pavyzdžius, perteikdamas šilumą per akių žvilgsnius.

Tikras pašaukimas būti mokytoju. Jo gyvybė suteikia knygoms balsą, pažadina lietaus debesis virš sausų žodžių, kurie pritvinkę tylos sprogsta visu nuoširdumu ir pilnumu.

Mokykla be mokytojo, tai kaip permirkę batai, į kuriuos kitąryt nesinori kišti kojos, nes... Būsią nejauku ir šalta. Todėl mokytojas yra vertybė. Vertybė, kuri keičia aplinkinius, jų mąstymą tarsi atviras langas į pasaulio džiugesį ir likusį grožį. Jautrumas, kantrybė, nuoširdumas, tolerancija - tai mokytojo namo pamatai, kurie kiekvieną kartą auga priėmus nors vieną žmogų į savo statomą tvirtovę...

Skaityti toliau


Nerimas nepasitvirtino

Tikriausiai visi šiemet į pirmąją klasę atėję mokiniai prieš Rugsėjo 1-ąją nerimavo: „Kokie bus būsimi bendraklasiai?“, „Ar patiks gimnazijoje?“ To paties manęs klausia ir artimieji, draugai. Po mėnesio, praleisto šioje gimnazijoje, galiu atsakyti į šiuos klausimus bei pasidalinti savo patirtimi su Jumis.

Su klasės draugais susipažinau rugpjūčio gale, sukūrėme pokalbių grupę Facebook‘e. Bendravimas buvo gana paviršutiniškas, nes nelabai turėjome apie ką kalbėtis. Tačiau jau turėjau nuomonę apie savo bendraklasius ir pačią klasę  ir negalvojau, jog ten pritapsiu. Naktį prieš rugsėjo antrąją aš ilgai neužmigau, nes vis galvojau, ar mano išankstinė nuomonė pasitvirtins, ar ne...

Pagaliau išaušo rugsėjo antroji. Atėjusi į mokyklą, pradėjau labai jaudintis. Net nežinau, kodėl. Ilgai stebėjau klasės draugus ir supratau, jog dauguma jautėsi taip pat, kaip ir aš. Išsigandę, susijaudinę. Vėliau aktų salėje jaudulys atlėgo, buvo smagiau, bet vis tiek nesijaučiau gerai. Visą dieną galvoje sukosi neramios mintys.

 Vėliau susipažinau artimiau, susiradau naujų draugų ir jau nebuvo taip baisu. Su kiekviena diena aš vis labiau džiaugiausi savo klase. Dauguma klasės draugų yra malonūs, draugiški, padeda bėdoje. Labiausiai patinkantis dalykas klasėje – nuotaikinga atmosfera. Nors dažnai pamokose jaučiu įtampą, užtenka kažkam pasakyti juokelį ir ji kaipmat atslūgsta.

Kaip ir supratote, mano išankstinė nuomonė nepasitvirtino. Taip pat apklausiau savo klasės draugus ir sužinojau, jog jų situacija buvo panaši, kaip ir mano. Eilinį kartą supratau, jog nereikia galvoti neigiamai, dažniausiai būna atvirkščiai. Dabar drąsiai galiu teigti, jog man klasė ir apskritai visa mokykla patinka ir aš 1e klasės negalėčiau labai lengvai palikti...

Skaityti toliau


Mokslas gali būti smagus

Rugsėjo 12 dieną Vilniuje ,,Ąžuolyno” gimnazijos 12-okų komanda dalyvavo netradiciniame konkurse ,,Erdvėlaivis-žemė”2019. Tądien moksleiviams teko išmanyti bei praktiškai pritaikyti reaktyvinio judėjimo, termodinamikos, aerodinamikos bei chemijos žinias. ,,Važiuodami į tiksliųjų bei gamtos mokslų konkursus dažniausiai tikimės elementaraus protmūšio, tačiau tai buvo visai kas kita”, - atsiliepia dalyviai. Mokiniai naudojo suskystintas azoto dujas deguonies gavimui, maišė cheminius elementus (glicerolį, vandenilio peroksidą, kalio permanganatą) tam, kad įžiebtų ugnį, pasitelkė levitaciją daiktų pernešimui, šaudė iš lanko degančias strėles bei sėkmingai įveikė ,,bulviašaudžio” užduotį. Konkursui reikėjo atlikti ir namų darbus, t.y. paruošti prisistatymą eksperimento formatu. Bebaimiai ąžuolyniečiai pademonstravo, jog ugnį galima laikyti rankoje, ir įrodė, jog liepsnos spalva kartais būna žalia. ,,Be abejo, atidavėme visą save kaip tikrose sporto varžybose, tad patyrėme ir kelias nerimtas mokslininkų traumas, tačiau tai nuotaikos nesugadino. Džiaugiames iškovoję 4-ąją vietą.”

Sveikiname mūsų gimnazistus ir dėkojame juos lydėjusiems mokytojams: Sauliui Žukauskui bei Virginijai Gineikei. Komandos sudėtis: Bazilius Jokūbas (4d), Kaveckas Vasaris (4d), Ostrovskis Lukas (4d), Pagojus Gabrielius (4d), Petkevičius Pijus (4d), Purickaitė Ema (4d), Radzevičius Rokas (4d), Venckūnas Aidas (4d), Dvorak Vitold (4e), Galinauskaitė Šarlota (4e), Gečaitė Gabija (4e), Šiožinys Vilius (4e).

 

Skaityti toliau


Savanorystė „Judriojoje mugėje“

Rugsėjo 14 d., šeštadienį, mes, įvairių klasių ąžuolyniečiai, laiką leidome kiek neįprastai, tačiau labai įdomiai ir linksmai – savanoriaudami „Judriojoje mugėje“. Tai jau 6-tus metus Klaipėdoje, „Švyturio“ arenoje, vykstantis renginys, kuris subūrė ne tik smalsius klaipėdiečius, besidominčius diskusijomis, varžybomis, sporto, menų ir kita popamokine veikla mieste, bet ir moksleivius savanorius. Čia padėjome įgyvendinti organizatorių idėjas, bendravome su lankytojais, ruošėme aplinką ir net praplėtėme pažinčių ratą. O vakarop, kai pasibaigė konkursai ir parodos bei išsiskirstė vieni lankytojai, rinkosi kiti, tačiau jau į kitą renginio dalį „Zumba fiestą 2019“. Tada atlikę užduotis prisijungėme ir mes, savanoriai, prie šios ilgos, bet neprailgusios bei smagios Zumba treniruotės. Ir nors atrodė, kad savanoriška veikla ir šokiai turėtų gerokai nuvarginti, mes jautėmės pasikrovę itin daug teigiamų emocijų bei energijos kitai savaitei.

 

Skaityti toliau


Dviračių žygis

Birželio 4–5 dienomis, devintos klasės pabaigimo proga, beveik 100 pirmokų, kartu su mokytojais, išsiruošė į didingą dviračių žygį, Klaipėda - Pervalka - Klaipėda. Žygio tikslas buvo pasibūti kartu, labiau pažinti vienas kitą. Kelionės metu susidūrėme su įvairiais sunkumais, kaip taisyklių nesilaikymas, traumos, karštas oras, nuovargis. Tačiau viską atpirko nuostabieji Neringos vaizdai. Tokį nuostabų pakvietimą gavome iš dviejų, „Ąžuolyne“ besimokančių vaikų tėvų. Po 7 valandų kelionės dviračiais, jie mus apgyvendino VilaBaldininkas viešbutyje Pervalkoje.. Lauko virtuvėje pagamino mums karštą vakarienę ir labai skanius, gausius pusryčius. Mokinius, kurie dviračių neturėjo, tačiau degė noru važiuoti kartu, jais aprūpino! Ryte, vėl sėdome ant dviračių, ir šį kartą, išmokę vakarykštes pamokas, kartu mynėme jau daug sklandžiau. Karštas oras labai vargino, visi buvome pavargę, ištroškę ir tuomet, atsigaivinti, pusiaukelėje mums atvežė šaltos giros. Namo grįžome linksmi, didžiuodamiesi savimi, įveiktais kilometrais bei patirtimi. Žinoma, buvome išvargę, tačiau džiaugėmės išmokę bendradarbiauti, padėti vienas kitam, užjausti. Labiau pažinome vieni kitus. Tikimės, kad panašių išvykų turėsime daugiau! 

Skaityti toliau


Nuskambėjo Paskutinis skambutis

Gegužės 24 d., saulėtą penktadienio rytą, po eisenos mieste „Ąžuolyno abiturientai mokykloje žengė pro gyvąją sieną, kartu su mokytojais rinkosi aktų salėje. Čia visų laukė kiek neįprasta Paskutinio skambučio šventė. Pirmoji šventės dalis prasidėjo teatro studijos mokinių spektakliu. Jis metaforiškai perteikė abiturientų rūpesčius,  kasdienybę, mokytojų aktualijas, mokyklą, artėjančių egzaminų nelaukimą (atsiprašau, tai yra nesulaukimą!), NEC atstovų viešnagių siaubą bei viliojančią pagundą nesimokyti.

Scena pavirto panteonu su sargybiniais, kur darbavosi sodininkės ir dievai (pavyzdžiui, Saulės dievas Žu), apsilankė net pati NEC deivė, be to, aktoriai „pasiskolino kai kurių tikrųjų 12-tokų vardus. Visi dirbo, augino sodinukus, savo derlių, kai kas vadovavo ir laukė Skambučio garbinimo šventės, tačiau kai dingo knygos, galiausiai - ir pats skambutis... kilo ne tik sąmyšis (juk atvažiuos NEC deivė!), bet ir džiaugsmo banga: pagaliau linksmybės, atostogos! Galiausiai po ginčų paaiškėjo, jog skambutis niekur nedingo... Sodininkės užaugino sodinukus, nors ir buvo išmestos knygos... Galiausiai varpeliai nutūpė kiekvieno abituriento rankose. Antroje šventės dalyje buvo paskelbtas Metų abiturientas 2019, kurį rinko gimnazijos bendruomenė. Paaiškėjo, kad šį titulą gavo Gabija Gudžiūnaitė. Šventė baigėsi sveikinimo ir padėkos žodžiais, baigiančiųjų mokyklą testamento pristatymu ir šokiais.

Skaityti toliau...

Agnė Valaitytė, 3c

Skaityti toliau


MADAM-2019 – kūrybiškumo klyksmas madų šou pavidalu

Gegužės 9 d., ketvirtadienį, gimnaziją nuspalvino madų šou MADAM-2019, kuris mūsų mokykloje pirmą kartą įvyko lygiai prieš metus. Klaipėdos E. Balsio gimnazijos mokiniai ir mokytojai sutiko stilingai paminėti Europos dieną bendradarbiaudami su mumis ir pristatydami originalius drabužius.

Jaunieji dizaineriai pristatė unikalias rūbų kolekcijas, kurias kūrė įkvėpti istorijos, mitologijos, asmeninės patirties, draugų ar garsių prekės ženklų, naudodami įvairias medžiagas bei siuvimo technikas. N. Salytė parengė kolekciją „Europa žydi“, U. Kudrevciava - „RIGHT/WRONG“, A. Bistrubytė - „Samarana“, E. Lelytė - „Deganti liepsna“, G. Bartkutė - „Celestial“, S. Vainoraitė ir G. Vidutytė-Pua Hoku“, S. Ūkanytė pristatė kolekciją „Meshkinai“, I. Koverga - „Plunksna“, G. Dilytė -„Sirenos“, taip pat pamatėme A. Andriuškaitės kurtus rūbus, G. Razmaitės „Homo Sovieticus“ ir „Ąžuolyno“ 9-10 kl. bei 11-12 kl. moksleivių jungtines kolekcijas „Komfortiškas pavasaris“, „Pavasario metamorfozės“. Modeliams makiažus profesionaliai atliko KVK, SVMF grožio terapijos studentės D. Zerinaitė, D. Staponaitė, G. Janušauskaitė, E. Diringytė, A. Žebelytė ir A. Venckutė. Dizainerius, modelius madų šou ruošė lekt. Loreta Žulpienė, lekt. Mercedes Šulcaitė–Vasiljeva, mokytojos Sigita Baroti, Eglė Dučinskienė, Nomeda Pamparienė. Muzikiniais intarpais pasirūpino E. Balsio bei„ Ąžuolyno“‘ gimnazijų muzikantai.

Dėkojame E. Balsio menų gimnazijai už malonų bendradarbiavimą ir stulbinantį renginį, kuris „“Ąžuolyne įvyko mūsų gimnazistės Martynos Žulpaitės (3c kl.) iniciatyva. Tikiu, visus žiūrovus maloniai nustebino itin kūrybiški sprendimai jaunųjų dizainerių drabužių kolekcijose, o įspūdžiai po šio madų šou dar ilgai išliks atmintyje ir žadins pačių žiūrovų kūrybines galias. Linkime kūrėjams įkvėpimo ir tikimės tolimesnio bendradarbiavimo kitais metais.

Agnė Valaitytė, 3c

Skaityti toliau


„Visko gauni tiek, kiek duodiׅ“, - dirigentas Tomas Ambrozaitis

Ką daro dirigentas? Kokia lazdelė jo rankoje? Šie ir dar daugiau klausimų kilo mūsų gimnazijos pirmokams, tad, susibūrę į komandą, gegužės 30-ąją dieną, jie nuskubėjo į Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakultetą susitikti su Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vyr. dirigentu, LMTA dėstytoju, docentu Tomu Ambrozaičiu. Pokalbio metu mokiniai išgirdo glaustą orkestro ir dirigavimo istoriją. Po įdomaus monologo sekė galybė mokinių bei mokytojų klausimų. Moksleiviai domėjosi, kaip T. Ambrozaitis nusprendė pasirinkti šį kelią, koks buvo jo pirmasis diriguotas kūrinys:
- „Lietuva, brangi“, - garsiai išrėžė muzikas.
- Ką patartumėte jaunam žmogui, besirenkančiam savo gyvenimo kelią? - paklausė kažkas, sėdintis gale.
- Turbūt kantrybės, - atsakė dirigentas, - tik tai gali padėti šiuolaikiniam žmogui. Jūs, jaunimas, esate įpratę viską gauti čia ir dabar. Baigiau mokyklą – tuojau pat universitetas, baigiau universitetą – iškart darbas  su 5000 eurų atlyginimu, susiradau darbą – vila prie jūros, tačiau tiesa kiek kitokia, - niekas neateina be pastangų. Visko gauni tiek, kiek davei. Tikriausiai to ir palinkėčiau.

Pirmokai su pašnekovu rado bendrą kalbą. Galybę kartų iš dėstytojo pusės nuskambėjo pagyros publikai, o audringos ovacijos bei lozungai susitikimo pabaigoje įrodė, jog susižavėjimas yra abipusis. Kaip padėkos gestas oratoriui buvo įteiktos gėlės bei saldainiai – atsigauti po repeticijos.

Skaityti toliau


Paskaita „Nerūkyk – gyvenk sveikiau“  palydėta plojimais ir eilėmis prie plaučių užterštumo patikros

Gegužė – mėnuo, kai mokiniai, laukdami vasaros atostogų, jau sunkiai beišsėdi pamokose, tačiau jiems dalią palengvina mokyklos organizuojamos nepamokinės dienos bei įvairiausios veiklos.

Ne išimtis ir šiandiena, gegužės 13-oji diena. Trečiosios pamokos metu pirmokai buvo kviečiami ateiti į mokyklos aktų salę, kur vyko neeilinė paskaita „Nerūkyk – gyvenk sveikiau“. Policijos pareigūnas, laisvalaikiu mėgstantis oratoriauti šia tema, maloniai sutiko su gimnazistais pasidalinti savo gyvenimo patirtimi bei rūkymo sukeltomis pasekmėmis. Moksleiviai išgirdo ne kažkieno vadovėlyje parašytą informaciją, o tikrą, pamokančią rūkiusio žmogaus istoriją. Visi liko sugluminti, kokias pasekmes sukelia nekaltos cigaretės, tačiau daug kas pripažino, jog yra bandęs rūkyti.

Skaityti toliau...

Skaityti toliau


Šokio sūkury

Renginys ,,Šokio žanrai“, vykęs gegužės 10 dieną „Ąžuolyno“ gimnazijoje,   buvo puiki proga susipažinti ne tik  su įvairiais skirtingų šalių liaudiškais šokiais, bet ir išvysti istorinius, šiuolaikinius, pramoginius šokius, baletą  ir net gatvės šokį. Taigi tokia ypatinga proga pakalbinau mūsų gimnazijos šokių mokytoją Loretą Margaritą Černeckienę, kuri ir surengė šią nuostabią šventę.

- Visų pirma noriu paklausti,  kaip  kilo idėja organizuoti šokių popietę?

 - Tai ne pirmas toks koncertas, prieš trejetą metų taip pat organizavau šokių popietę, skirtą Tarptautinei šokio dienai, kuri yra balandžio 29-ą,  pažymėti. Mums šį kartą sutrukdė atostogos, dėl to  datą teko  nukelti. Manau, kad mokiniai turėtų būti susipažinę su šokio istorija, o teatralizuota renginio forma  labiau  sudomina, leidžia daugiau papasakoti apie įvairius šokio žanrus.  Koncerte šokiai yra išdėstyti tokia tvarka, kaip jie vystėsi, pradedant liaudies, baigiant gatvės šokiu.  Visi žanrai turi savo stilių. Džiaugiuosi, kad man pavyko pakviesti šokių kolektyvus, atliekančius skirtingų žanrų šokius, pavyzdžiui, klasikinį, neoklasikinį, šiuolaikinį, skirtingų epochų, baletą.  Visi šie šokiai yra labai skirtingi ir vizualiai, ir savo technika, ir savo manieromis, todėl  vienoje vietoje pamatyti visus stilius yra tikrai įdomu.

Skaityti toliau...

Skaityti toliau


Epocha be kalbos ar be taisyklių?

Trims iš keturių moksleivių nesvarbi kalbos kultūra ir jos taisyklingumas, - teigia Lietuvių kalbos instituto tyrimas, atliktas 2016 metais. Baisiausia, kad panaši situacija susiklosčiusi ir tarp  suaugusiųjų… Mes nuo vaikystės kalbame vartodami  svetimybes, barbarizmus, kai kurie ir keiksmažodžius, o dar ir kirčiavimo klaidas reiktų paminėti, bet net nesusimąstome, kaip tai mums kenkia. Bet ar tikrai tai išvis turi įtakos mūsų įvaizdžiui, etiketui, galų gale, asmenybei? Taip. Mano nuomone, tai yra savivertės ir pagarbos kalbai bei sau klausimas.

Skaityti toliau...

Skaityti toliau


Pažintinė ekskursija į Vilnių –vienas įspūdingiausių  gamtosauginio ugdymo dienos  renginių

Š.m. balandžio 4-ą dieną  dieną 1 b,c,d,e  bei 2b klasių moksleiviai vyko į pažintinę ekskursiją Vilniuje. Jos metu aplankytas Europos parkas - modernaus meno muziejus po atviru dangumi, esantis 19 km į šiaurę nuo Vilniaus, dešiniajame Neries krante.  Europos parkas laikomas vienu įspūdingiausių šiuolaikinio meno muziejų po atviru dangumi. 55 hektarų meniniame kraštovaizdyje eksponuojama daugiau kaip 130 įvairių pasaulio šalių menininkų darbų. Europos parkas meno kalba įprasmina geografinį Europos žemyno centrą. Tai pirmasis nevyriausybinės organizacijos muziejus Lietuvoje. Aplankytas ir  Okupacijų ir laisvės kovų muziejus, įsikūręs buvusiuose KGB rūmuose, kur penkiasdešimt metų buvo planuojami ir vykdomi sovietų nusikaltimai. Apžiūrėjome buvusį KGB vidaus kalėjimą, mirties nuosprendžių vykdymo patalpą, šiuolaikines ekspozicijas, supažindinančias su nepriklausomybės praradimu XX a. viduryje, sovietų valdžios represijomis, pasiaukojama ir atkaklia kova dėl nepriklausomybės atgavimo.

Skaityti toliau


Trys valandos ir trisdešimt minučių akistatos su istorija

 „Neeilinis įvykis ne tik teatro, bet apskritai visos lietuviškos scenos istorijoje“, – būtent taip rašytojas ir žurnalistas Gediminas Jankus apibūdino Nacionaliniame Kauno dramos teatre ir mūsų balandžio 12d. išvystą Gintaro Varno režisuotą Joshua Sobolio pjesės „Getas“ pastatymą. Trys valandos ir trisdešimt minučių akistatos su vienu košmariškiausių, skaudžiausių mūsų istorijos tarpsnių, spoksančiu tiesiai į akis, dainuojančiu žydiškas dainas tiesiai į ausį ir nesibodinčiu durti pirštu į bendrą tautos sąžinę.

     

 

Skaityti toliau


Savanorystė – didžiulis noras padėti kitiems

Savanorystė - tai galimybė pasijausti naudingam bet kokio amžiaus žmonėms. Savaitgalį įvyko kasmetinė akcija „Maisto Bankas”. Šioje akcijoje turėjome galimybę dalyvauti ir mes - „Ąžuolyno” gimnazijos  mokiniai. Aš jau nebe pirmus metus dalyvauju savanoriškoje veikloje, ypač „Maisto banke”. Kiekvieną sezoną su didžiuliu noru prisidedu prie jų organizuojamų akcijų. Šį kartą pamainoje aš išbuvau 3,5 valandos. Savanoriavimas man taip  patinka, kad net nepastebiu, kaip greitai eina laikas, su kiek naujų žmonių pabendrauju, kad visą tą laiką prastoviu su šypsena veide ir kad nuoširdžiai su visais bendrauju. Aš nepajutau, kad nuo stovėjimo man nutirpo kojos ar kad esu pavargusi labiau negu įprastai, nes visa tai užgožė žmonių šypsenos, jų bendravimas ir mano didžiulis noras padėti kitiems. O koks gi geresnis būdas visa tai patirti, jei ne savanorystė?

 

Skaityti toliau


Renkuosi savąjį gyvenimo kelią...

Šių metų kovo 29-ą dieną mūsų gimnazijoje, etikos kabinete, vyko paskaita, kurią vedė Vytautas Masiokas, apie studijas užsienyje. Paskaitoje mes praplėtėme savo žinias apie užsienio universitetus, aptarėme pagrindines problemas, kylančias mokiniams, norintiems studijuoti užsienyje. Daug diskutavome, dalinomės savo patirtimi ir net išgirdome keletą istorijų iš Vytauto Masioko. Jis papasakojo, su kuo jam pačiam teko susidurti studijuojant Europoje. Lyginome geriausių pasaulio universitetų vertinimo tinklapius QS ir Times higher education. Trumpai aptarėme priėmimo tvarką į geriausius universitetus: ko reikia, kad patektum, kokius egzaminus turi išlaikyti, koks turi būti ir kaip skaičiuojamas pažymių vidurkis. Taip pat lyginome universitetus Europoje ir Amerikoje pagal mokslo kainas, trukmę, kokybę. Vytautas Masiokas taip pat užsiminė apie universitetus Azijoje, šio žemyno rinkos galimybes. Mes taip pat kalbėjome apie tai, kokio tipo universitetai ir aukštosios mokyklos labiausiai tinka skirtingiems žmonėms. Vieni nori atlikti daug praktikos darbų, mokytis per patirtį, o kitiems lengviau, mokantis teoriją. Manau, jog kiekvienas iš mūsų puikiai praleido savo laiką ir jei dar nesate tikri, tokio tipo paskaitos tikrai gali padėti jums pasirinkti savąjį gyvenimo kelią.

 

Skaityti toliau


„KOVO MĖNUO – PAŽINK KITĄ“

2019 kovo mėnesį Klaipėdos „Ąžuolyno” gimnazijoje organizuotos veiklos skirtos patyčių ir smurto prevencijai.

Mėnesį pradėjo klasių vadovai, pokalbiais apie patyčių prevenciją. Moksleiviai apipavidalino klasių duris pozityviais šūkiais, vaizdais ar patarimais.

Po pamokų Parlamento nariai kvietė žiūrėti ir aptarti filmą (serialą) „13 priežasčių kodėl?“. Šią veiklą pasiūlė Urtė Tamutytė.

Klasių valandėlių metu mokiniams organizuoti praktiniai užsiėmimai. Jie vyko penkiose darbo grupėse į kurias buvo skelbiama registracija, ir buvo galimybė rinktis vieną iš jų. Veiklos buvo siūlomos mokinių: „Čia bus maisto!“, Asta Romikaitytė ir komanda. „Etikečių klijavimas“, Milda Matulevičiūtė. „Žaidimai?“, Gabija Daniusevičiūtė. „Socialinė nelygybė“, Ieva Modgabytė, Milena Serych. „Konfliktų valdymas“, bendradarbiaujant su Neringos gimnazijos mokiniais, naudojant Skype programą, Vaida Martyšienė.

Skaityti toliau...

Skaityti toliau


Matematikos ir IT savaitė

Kovo 12–15 dienomis mūsų gimnazijoje vyko matematikos ir informacinių technologijų renginiai. Kovo 12d. mokinius į komandas subūrė matematinis „BLIC“ turnyras, kurio nugalėtojų komandą sudarė: Evita Krasauskaitė (1a), Kristupas Steckis (1d), Ieva Modgabytė (2a), Jonas Dovidaitis (3a) ir Lukas Ostrovskis (3d). Sveikiname ir kovo 13d. vykusio konkurso „Linksmieji galvosūkiai“ nugalėtojus: Žemaitį Benediktą (2b) ir Eglę Orintaitę (1d) bei dėkojame Pijui Petkevičiui ir Edvinui Siurbliui už pravestą informatyvią paskaitą „Matematinės programos GeoGebra pradžiamokslis“. Po savaičių intensyvaus ruošimosi moksleiviai kovo 14 d. dalyvavo konkurse „Kas parašys daugiau skaitmenų pi reikšmės po kablelio per 15 minučių“. Pirmają vietą (per plauką!) laimėjo 420 skaitmenų po kablelio parašęs 3a klasės moksleivis Andrius Maksimavičius, pasiekęs ir nustatęs naują mokyklos rekordą, antrąją - Pijus Petkevičius iš 3d, iki pirmos klaidos parašęs 273 skaitmenis. Visą savaitę mokykloje matematines žinias praplėsti bei išbandyti kvietė IV klasės mokinių projektas „Stereometriniai kūnai ir citatos apie matematiką“ bei konkursas „Dienos klausimas“, kuriame sužibėjo 2B klasės mokinys Benediktas Žemaitis, laimėjęs net du kartus, bei Jonas Dromantas iš 2E klasės. Dėkojame visiems dalyvavusiems ir, be abejo, didžiulis ačiū mūsų mokyklos mokytojams  A.Antanavičienei, D.Juodzevičienei, V.Šileikienei, R.Petrošienei, V.Žukauskienei, S.Mitkuvienei ir pavaduotojai V.Rudokienei už prisidėjimą prie šventinės savaitės įgyvendinimo.

Skaityti toliau


Gamtos mokslų savaitė 

Praėjusią savaitę, kai pavasario kvapas praneša apie atgyjančią gamtą, mūsų gimnazijos bendruomenę sujungė įvairios veiklos, skirtos paminėti visame pasaulyje  gamtai svarbias dienas.

Pirmadienio rytą, kovo 18 d., savaitė prasidėjo projektu ,,It‘s Kaunastic“. Į mokyklos kiemą įriedėjo moderniai įrengtas krovininis automobilis ir jame apsilankyti su smalsumu suskubo 4-tų klasių mokiniai. Juos itin sužavėjo galimybė virtualios realybės akiniais  trumpam nusikelti į Kauną, pasivaikščioti jo gatvėmis ir aplankyti žinomas vietas.  „Šis projektas buvo modernus ir smagus atokvėpis nuo pamokų“, - džiaugėsi I. Lukauskaitė (4e). Kitą dieną 2-ų klasių mokinių laukė integruotas gamtos mokslų testas – susikaupimo reikalaujantis žinių patikrinimas. Trečiadienį, kovo 20 d., minėjome Pasaulinę Žemės dieną, kai pagaliau ateina pavasario lygiadienis. Prisimindami planetos problemas ir darbus, kuriais turėtume prisidėti prie gamtinės aplinkos saugojimo, 1-3 klasių moksleiviai dalyvavo projekte „Dovana Žemei“: į pagalbą pasitelkė dažus, teptuką, meniškas gysleles ir nutapė išskirtinius Gyvybės medžius (eksponuojami 1 aukšto fojė). O lankantieji elektronikos pamokas įsimins tą dieną dar ilgai – juk dalyvavo išskirtiniame konkurse „Makaronų tiltai“!

Skaityti toliau...

Skaityti toliau


IV klasių mokinių patyriminė konferencija „Per pasaulį keliauja žmogus“ (Bernardas Brazdžionis)

     Kovo 13 dieną gimnazijoje vyko IV klasių mokinių patyriminė konferencija „Per pasaulį keliauja žmogus“, skirta Pasaulio lietuvių, Lietuvos nepriklausomybės kovų atminimo metams. Jau greitai mokyklą paliksiantys ir po platųjį pasaulį išsibarstysiantys ketvirtokai kalbėjo įvairiomis temomis, kurias vienijo bandymas pamąstyti žmogaus veiklos prasmingumą, santykį su aplinka ir svarbiausiomis asmens gyvenimo vertybėmis. Klausėmės parengtų kalbų apie žmogaus santykį su Tėvyne, įsipareigojimą jai, domėjomės, kas vyksta su asmeniu,  išgyvenančiu  ribines situacijas, svarstėme, kodėl žmogus negali būti vienas, jam reikalingi draugai, šeima, bendražygiai.
     Manau, kad mes, mokiniai, iš šios konferencijos išėjome pakylėti. Papildėme savo širdis ir protą naujų žinių, gavome peno apmąstyti savo pačių gyvenimo pasirinkimus, klausėme savęs, ar tai, ką nusprendėme veikti gyvenime, iš tiesų skirta būtent mums. Visi sutarėme, kad gimnazijoje reikia daugiau tokių veiklų, kurios mums padeda pažinti vieniems kitus.

 

Skaityti toliau


Projektas „It’s Kaunastic“ – „Ąžuolyno“ gimnazijos kieme: patirtų įspūdžių nuotrupos

Pirmadienį mūsų gimnaziją aplankė projektas „It’s Kaunastic“, supažindinantis moksleivius su Kauno miestu, įdomiausiomis ir inovatoriškiausiomis jo vietomis. Į  mūsų kiemą iniciatyva „It’s Kaunastic“ įriedėjo moderniai įrengtu krovininiu automobiliu ir pakvietė mus į virtualią ekskursiją po Kauną. Ne tik turėjome galimybę pasižvalgyti pro virtualios realybės akinius, bet ir pabendravome su iniciatyvos savanoriais, taip pat gavome dovanėlių. Šis projektas buvo modernus ir smagus atokvėpis nuo pamokų, nuteikęs mus darbingai ir geros nuotaikos kupinai savaitei. (Ieva Lukauskaitė, 4e klasė)

Labai džiugu, kad mūsų gimnazija buvo pasirinkta dalyvauti šiame projekte. Tiek man, tiek daugeliui mano draugų bei bendraklasių „pasivaikščiojimas“ Kauno gatvėmis buvo nors trumpa, bet smagi patirtis. Labai patiko ten besidarbuojantys žmonės ir gauti prizai. (Gabrielė Paulauskaitė, 4d klasė)

Man šis pirmadienio rytas padarė išties didelį įspūdį! Visų pirma, niekada neturėjau galimybės išbandyti  naujovės - virtualios realybės akinių, tad pabandžius man labai patiko. O ir matyti vaizdai taip pat. Džiaugiuosi, jog susipažinau kitokiu Kaunu – jaunatvišku, dinamišku, žaismingu. Labiausiai patiko apsilankymas “Žalgirio” arenoje - per ausines girdėtos ovacijos bei palaikymas komandai kėlė tikrą adrenaliną. Labai džiaugiuosi, jog mūsų mokykla šiame projekte dalyvauja. Tai puikus šansas labai moderniai sužinoti daugiau apie Kauną.

Skaityti toliau


Eilėraščiai

Gyvenimo sūkurys

 Aš nebijau pasižiūrėti į save,
Pasižiūrėti į pridėtąjį man veidą.
Nebijau savęs aš pamatyt
Išklerusiame veidrody senam.

Bet kartais sutrinku juk aš
Nuo šypsenos, man primestos,
Išsigąstu nuo laiko, gero, seno,
Likimo skirto Dievo pasekmėj.

Ir kaip atsikratyti, nežinau,
Nerimastingai šalto būdo.
Ką man sakyt, nesuvokiu,
Ką man daryt, nenumanau.

Betgi turi būti kelias,
Kuris nuves mane tolyn,
Pavirsdamas manu, jis su laiku
Atves mane, kur būti aš turiu.

O tada jau viskas nuo manęs priklauso,
Kaip sugalvosiu, taip ir bus!
Kai pavydėsiu sau aš pats balsu,
Žinosiu, jog aš neklystu.

Ir tada jau pabaiga,
Pelenų tai vėtros metas.
Vėjai, be manęs, juk niekur nepaklys,
Gyvenimo tai sūkurys.

Kiti eilėraščiai...

 

Skaityti toliau


 „Sėkmė pasiekiama ne vengiant kliūčių, o kliūčių dėka“

Kūryba mūsų gyvenime yra itin svarbi. Ja mes atskleidžiame savo mintis, troškimus ir emocijas. Aišku,  reikia atrasti tam laiko bei įkvėpimo. Taigi paėmiau interviu iš vieno mokinio, kuris nebijo išreikšti savo kūrybos žodžiais ir puikiai atranda laiko viskam. Tas mokinys -  Kristupas Linas Bernotas.

  1. Kas Tave įkvepia kurti?

 Potyriai, išgyvenimai, jausmai, visas gyvenimas… Juk žmogus kaip kempinė, iš pradžių viską į save sugeria, bet ateina metas, kai vis dėlto turi išsilieti… Vieni pyksta, rėkia, nervinasi, o kiti tai išreiškia per kūrybos meną…

  1. Be kūrybos ir mokyklos, ką dar veiki? Kaip spėji viską laiku atlikti?

Dirbu Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, Meno rinkodaros tarnyboje… Mano manymu, svarbiausia gyvenime kiekvieną dieną, valandą susidėlioti prioritetus taip, kad spėtum nuveikti viską, ką planavai. Be mokyklos, darbo, kūrybos, mėgstu mokytis kalbų, šiuo metu mokausi hebrajų kalbos, tikiuosi, išmoksiu. :) Taip pat dievinu keliavimą…

Skaityti toliau...

 

Skaityti toliau


Solvita Dimienė: „Niekada nesakyk – niekada“

Šiemet prie Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos mokytojų kolektyvo prisijungė nauja geografijos mokytoja Solvita Dimienė. Kadangi tai naujas ir mažai pažįstamas žmogus visai mokyklos bendruomenei, nusprendžiau pasikalbėti su šia mokytoja ir paimti iš jos interviu.

- Esate geografijos mokytoja, kodėl pasirinkote šį mokslą ir mokytojos profesiją?
- Mokytoja tapau būdama labai jauna, iš karto po studijų. Pirmus dvejus metus pakeičiau savo sesę, kol ji augino dukrytę, tada susilaukė sūnelio… Man mokytojos profesija patiko, todėl nusprendžiau tęsti šį kupiną įspūdžių ir iššūkių darbą. Mokytojo darbas pamažu tapo gyvenimo būdu… (juokiasi).

- Kodėl pasirinkote studijas Klaipėdoje? Gal yra pranašumų nei studijuojant sostinėje?
- Esu gimusi ir augusi Klaipėdoje, prie jūros, todėl pasirodė labai artima Hidrologijos ir okeanografijos studijų programa Klaipėdos universitete. Labai džiaugiuosi studijomis, buvo daug įspūdžių, praktika jūroje, prie jūros… Susiradau draugių, su kuriomis artimai bendraujame šeimomis iki šiol, nes gyvename Klaipėdoje. Tai yra didelis privalumas (juokiasi). Net neįsivaizduoju, kaip būtų pasikeitęs mano gyvenimas studijuojant sostinėje, bet net nesvarstau, ar ką nors keisčiau, nes niekas gyvenime nevyksta be reikalo.

Skaityti toliau...

 

 

Skaityti toliau


Karjeros diena

Penktadienį, pirmąją pavasario dieną, mokiniai mokykloje skubėjo ne į pamokas, bet į savo pasirinktas, jiems įdomias paskaitas, skaitomas savo sričių profesionalų. Jau tradicija tapusi karjeros diena šiemet buvo ypač įdomi dėl galybės paskaitų pasirinkimo. Nuo „Swedbank“ pardavimų vadybininko, reklamos ir leidybos specialistės, kineziterapeutės iki kareivių, inžinierių, teisės studentų ir dar daug kitų. Mokiniai galėjo pasirinkti jiems patraukliausias ir potencialiausias paskaitas, kurios buvo be galo svarbios abiturientams ir visiems gimnazistams, norintiems susipažinti su  aktualiomis profesijomis.

Jaunimui darosi vis sunkiau apsispręsti, ko jie nori iš gyvenimo ir kuo nori tapti, tad tokios dienos yra labai naudingos. Klausantis žmonių, kurie dirba šį darbą, tu gali suprasti, kokia iš tiesų yra to darbo „virtuvė“ ir ko gali iš jo tikėtis, kad vėliau netektų nusivilti. Tikimės, kad ir toliau kasmet dalyvausime Karjeros dienoje bei už ją dėkojame karjeros koordinatorei Aušrai Butkuvienei.

Nuotraukų autorė Dovilė Mikniūtė

Skaityti toliau


„Švęskime Lietuvos gimtadienį kartu“

Vasario 15-osios rytą į mokyklą įžengę ,,Ąžuolyno“ gimnazijos moksleiviai liko maloniai nustebinti. ,,Tokių dalykų mokykloje dar nėra buvę”,- teigia abiturientai, išvydę mokytojus su tautiniais  kostiumais. Nuotaikas praskaidrino mokytojų šypsenos, šokiai ir liaudiškos dainos, tačiau skaniausia ryto dalis - tikras naminis sūris, kuriuo buvo vaišinami visi bendruomenės nariai.

Pertraukų metu veiklos gimnazijoje išties netrūko. Dėmesį traukė technologijų  mokytojo R.Žmijausko inicijuotos ,,Prisijaukink molį” dirbtuvėlės, kur norintys lipdė krepšelius, širdeles, puodelius ir kitus fantazijos vaisius. Taip pat širdis džiugino ir mokykloje pagamintos giros skonis bei kvapas, šviežia duona. Jaukią atmosferą kūrė visos bendruomenės suneštų vilnonių kojinių, tautinių juostų, lininių staltiesių, molinių ąsočių, dėžučių paroda ,,Ką sudėjau krašto knygon”.

Nors pajūryje dar pučia žvarbūs vėjai, gimnazijoje vasario 15-ąją užkūrėm šokių pirtį. Ilgosios pertraukos metu aktų salė buvo sausakimša: ir mokytojai, ir moksleiviai šoko „Gransverą“, o pakartojimo plojimais ir šūksniais prašė netgi 3 kartus. Be abejo, dėkojame mokytojai L.M.Černeckienei bei jos šokių kolektyvo nariams, kurie kvietė aplinkinius ir mokė lietuviškų žingsnelių.

Dieną vainikavo lietuviškų dainų dvikova, kurioje savo  muzikines žinias palygino mokinių bei mokytojų komandos. Skambėjo įvairių laikmečių atlikėjų melodijos, o entuziastingiausi kartu dainavo klasika tapusius kūrinius. Ir nors mokytojų pranašumas buvo ženklus, viktorinoje nugalėjo draugystė, o jos dalyviai apdovanoti tradiciniu skanumynu – šakočiu.

Šis ypatingas vasario 16-osios minėjimas iš tiesų parodė, kokioje bendruomeniškoje aplinkoje gyvename, kokius nuostabius mokytojus turime ir kokius didžius darbus galime atlikti kartu.

Skaityti toliau


Vasario 16-oji – NEPRIKLAUSOMYBĖS DIENA

Gimnazijoje vyko viktorina „Mes Lietuvos vaikai“, skirta Vasario 16-ajai paminėti.

Viktorinoje dalyvavo I klasių komandos, o ją vedė istorijos mokytoja  R. Veličkaitė.

Mokiniai atsakinėjo į istorinius klausimus, nuotraukose atpažino iškilias istorines asmenybes. Keliaudami po Lietuvą gimnazistai ieškojo gamtinių geografinių vietovių bei objektų. Jie prisiminė mūsų tautos svarbias šventes ir jas įvardijo, taip pat turėjo rasti tautinio kostiumo pavadinimus bei detales.

Šiltai ir draugiškai rungtyniaudami mokiniai prisilietė prie Lietuvos istorijos, geografijos bei etninės kultūros klodų.

Juk Lietuva – tai mes patys!

Skaityti toliau


I gimnazijos klasių mokinių mintys apie tėvynę

„Nebūkime abejingi savo tėvynei. Ji turėtų būti kiekvieno tautiečio širdyje ir sieloje. Jūs visi tėvynėje viską patyrėte pirmąsyk, todėl tėvynė mums neturėtų asociuotis tik su teritorija, kurioje gimėme, tai turėtų reikšti jausmą, kuris suartina visus tėvynės palikuonis.“ (K.Piekutė, 1b)

„Kreipiuosi aš į liaudį, lietuviškos žemės sūnus ir dukteris, mūsų Tėvynės atžalas, jau seniai nerimastingai žvalgausi į Lietuvos žmones su mirštančia lietuvio dvasia bei gęstančia pilietiškumo ugnimi jų akyse. Lietuviai, ar nesutepta jūsų sąžinė? Ar žodis „tėvynė“ suvirpina jūsų širdis? Ką galėtumėte dėl jos paaukoti, ar pagalvojote? Ar suvokiate, jog tėvynė – tai žemė, kurioje kadaise alsavo mūsų didingieji protėviai? Gerbkite savo tėvynę Lietuvą, nes čia ir tik čia visko pradžia bei  pabaiga. Atminkite, kad neturi teisės lietuviu vadintis tas, kas tėvynės išsižada ir savo širdin jos neįsileidžia. “ (E.Minčinauskaitė, 1b)

„Tėvynė – pareiga. Tėvynė – ir dovana, kurioje žmogus gali suprasti savo būties prasmę. (U.Žalondauskytė, 1b)

Skaityti toliau...