Navigacija

Kalėdinis koncertas „Naktis muziejuje“
Renginiai Gruodžio 19, 2017
Mūsų mokinys
VILIUS NARBUTAS, gimnaziją baigęs 2009 metais

Pirmiausia atsiprašau, kad aštuoneri metai mokslų tik anglų kalba turėjo neigiamą įtaką lietuvių gramatikai bei žodžiams.
Baigęs mokyklą įstojau į dirbtinio intelekto studijas Leeds'o universitete. Nepažįstu nei vieno, kas studijavo kažką su kietesniu pavadinimu. Man įstojus buvo pirmieji metai, kai šis kursas buvo mokamas ir mūsų tebuvo trys. Nors kurso pavadinimas žavėdavo visus ką sutikdavau, tikrovėje jis niekuo neišsiskyrė nuo kompiuterių mokslo. Pirmus du metus turėjome visiškai vienodas paskaitas. Buvome ganėtinai nusivylę kursu, jei būtume norėję kompiuterių mokslo, būtume į jį ir stoję. Vienas mūsų jį metė, o kitas sėkmingai baigė bakalaurinį ir dabar gyvena Singapūrę. O aš jau antrame kurse perstojau į integruotą magistrą. Prisidėjo papildomi metai, bet iškart su magistru.

Pirmieji metai buvo visiškas laiko švaistymas, programavimas nuo nulio, matematika irgi juokinga, visa teorija irgi lengva. Kursas ganėtinai nuobodus. Antrus metus jau buvo pora smagesnių paskaitų, tokių kur jau ne kiekvienas sugebėjo išlaikyti. O tretiems metams pagaliau gavau nemažą kiekį dirbtinio intelekto paskaitų, nors visos tik pakrapštė paviršių visos srities. Užtat bakalaurinis tai jau buvo smagus. Kurse man labai trūko teorijos apie žmogaus smegenis, kaip jos veikia, ką žinom ir ko nežinom, ką galima pritaikyti kompiuteriams ir ko ne, kodėl ir t. t. Ta proga dėstytojas pasiūlė mane dominantį projektuką sukurti biologiškai tikrovišką dėmesio poveikį neuronų populiacijoms. Neuronai smegenyse siunčia signalus į kitus neuronus ir aktyvumas yra matuojamas pagal signalų skaičių per sekunde. Tai dėmesys šį procesą suaktyvina arba sumažina priklausomai nuo kur yra telkiamas dėmesys. Galutinis projekto rezultatas buvo, jog pasirinktas matematinis modelis negali tiksliai atkurti dėmesio įtaką neuronų aktyvumui, tačiau galima gauti apytikslius rezultatus. Mano dėstytojas taip ir nesuprato mano matematinių išvedžiojimų, bet įrodžiau, jog veikia. Reikėjo vėliau tai pristatyti kitiems studentams ir dėstytojams, bet kadangi su manim dirbęs žmogus negalėjo suprasti kodėl mano sprendimas veikia, tai pristatymas buvo tragedija. Nu ne tragedija, tik ilga tyla po mano pristatymo ir vienas vienintelis klausimas kiek vėliau: "Are you a wizzard?"

Tą vasarą gavau praktinį projektą universitete. Vienas gydytojas įrodė, jog galima išmokyti kompiuterį atpažinti vėžį stemplėje ir gavo pinigų finansuoti programos sukūrimui. Visai smagus darbelis buvo, sukūriau programą, kurią gydytojas gali naudoti tiriant pacientą. Žmogus ryja žarną su kamera, o vaizdas, pasirodantis kompiuterio ekrane, gali būti sustabdomas vėžio atpažinimo analizei. Tai tetrunka kelias sekundes ir jau tais metais vietinė gydymo įstaiga sėkmingai taikė šią programą vėžio atpažinimui.

Magistro studijos jau buvo įdomesnės nei bakalauro. Kai kurios paskaitos reikalavo daugiau pastangų negu anksčiau, bet didelio skirtumo nebuvo. Magistrinis buvo grupinis darbas, kuris vyko tragiškai. Reikėjo sukurti programą galinčią žaisti 'angry birds', turėjom trejų asmenų komandą, bet vienas asmuo išėjo iš kurso anksti nepranešdamas nieko. Iki pat pabaigos net universitetas nežinojo ar jis dar yra kurse ar ne. Kitas akcentavo tą metą darbo paieškai ir nedėjo jokių pastangų iki paskutinių poros dienų. Kiekvieną savaitę susitikdavome su dėstytoju dviese aptarti mano darbo dalies, kuri negalėjo sėkmingai judėti dėl trūkstamo judėjimo priekin iš kitų komandos narių. Nepaisant visko, programa sugebėjo atitinkamai pasirinkti taikinius ir įveikti įvairius sunkumo lygius.

Atėjusią vasarą ėmiausi kito projekto. Chirurgas kreipėsi į mūsų universitetą teiraudamasis programos 3D organų modelio atkūrimui. Specifiškai domino žarnyno išsidėstymas kūne. Šis organas yra apsuptas minkštų audinių ir operuojant vėžį yra labai lengva suklysti ir pažeisti minkštuosius audinius prigludusius prie žarnyno. Dėl šių priežasčių chirurgai pirma nuskanuoja pilvo dalį. Deja nuotraukos ne visada pakankamai išryškina žarnos ribų vietą pilve. Tarp nuotraukų taip pat yra kelių milimetrų tarpas ir kita nuotrauka ne visada sutampa su buvusia nuotrauka. Dėl šių priežasčių gydytojai turėjo kiekvienoje nuotraukoje patys pažymėti žarnyną tam, kad galėtų atkurti 3D modelį. Mano užduotis buvo įdiegti algoritmą, kuris atrastų žarnyno pasislinkimą kitoje nuotraukoje. Tokiu būdu mes galime smarkiai sumažinti laiką operacijos pasiruošimui. Visiškai automatizuoti žarnyno ribų atpažinimo nepavyko dėl prastos nuotraukų kokybės, bet algoritmas ganėtinai tiksliai atpažindavo žarnyno pasislinkimą, ir gydytojui bereikėjo atlikti mažus patikslinamus vietose, kur programa suklysdavo.

Po tos vasaros įstojau į psichologijos doktorantūrą Birmingemo universitete ir šiuo metu aš ją baiginėju bei rašau mokslinius darbus. Tikimės gauti kelias publikacijas iš mano darbo ir tikrai yra kur toliau plėstis. Mano projektas yra sukurti matematinį modelį daiktų paieškoje. Šį modelį sukūriau jau senai ir jame iškėliau naują hipotezę, kaip įvairūs objektai vaizde tarpusavyje sąveikauja. Pagrindinės problemos, su kuriomis susidūriau, buvo pritaikomoje metodikoje bei mano asmeninio dėstytojo žinių trūkumo analizuojant matematines formules, kurių neįmanoma išspręsti. Mano didelė tezės dalis yra apie tokių matematinių formulių analizę. Tai yra sudėtinga tema, kurios mano dėstytojas ne visada supranta ir jis visiškai pasikliauja mano įgūdžiais šia tema. Tačiau mano parašyti algoritmai yra naudojami praktikoje mūsų universitete ir planuojame šiuos kodus išleisti viešai, kai publikacijos bus paruoštos. Šiais metas bandysiu gauti finansavimą tolimesniems tyrimams pritaikant visą šią metodiką, tiesą sakant ten dar labai daug yra tobulėti. Gali būti, kad ir dėstytojas gaus finansavimą įrankių naudojimui robotikoje. Bet kuriuo atveju, liksiu Birmingeme kurį laiką kaip jaunesnysis mokslininkas.

Teko man ir dėstyti, mokyti įvairiais lygiais. Teko būti kelių mokslinių darbų oficialiu vertintoju. Yra ir daugiau projektų, su kuriais man teko dirbti. Papasakojau apie įdomesnes veiklas, esmė yra būti įtrauktu į visokius tokius projektus. Anaiptol nei kitose studijų srityse, praktikos gauti kompiuterių moksle yra labai lengva, o kompanijos su tokia patirtimi kaip mano dar iki doktorantūros stoja į eilę tave pritraukti. Dar prieš gaunant doktorantūrą svarsčiau darbintis į kokią kompaniją, vos patalpinau savo CV internete tai per dieną gaudavau kelis skambučius su darbo pasiūlymais. Esant tokiai pasiūlai turi teisę būti išrankus. O svarbiausia, kompiuterių mokslas ko gero yra geriausia dabar egzistuojanti specialybė, nes gali darbą gauti praktiškai bet kokioje srityje. Visi dažniausiai įsivaizduoja, jog išmokus programuoti eisi dirbti su puslapiais, kokiomis telefono programėlėmis, galbūt robotikoje ir pan. Bet iš tikrųjų, galite susirasti darbo susijusio su medicina, biologija, geografija, astronomija, fizika arba, kaip aš, psichologija. Kas būtų pagalvojęs, bet psichologijos magistrantus jau trejus metus mokau programuoti. Jie privalu išmokti programuoti, kad galėtų paruošti eksperimentus (programuotojai juk brangūs). Galite prigalvoti kokių tik norite sričių, sugalvočiau kokį įdomų projektą reikalaujantį programinių žinių. Dažnas mokslininkas mūsų psichologijos departamente skirs prioritetą naujam doktorantui su kompiuterių mokslo diplomu negu žmogui su psichologijos diplomu be gerų programavimo ar matematinių žinių. Tokie asmenys įstoję praleidžia labai daug laiko besimokantys programavimo nuo nulio, to eigoje jau tyrimai stringa. Todėl, siūlyčiau apgalvoti, kokios sritys jus domina ir dar studijų metu susiraskite dėstytoją, galintį jums pasiūlyti projektą. Pasitaiko mums studentų, kurie nori prisidėti prie psichologijos tyrimų turinčių programavimo įgūdžių ar net iš kompiuterių mokslo departamento ir mes jiems pasiūlom galimus projektus. Nėra tokio dėstytojo, galite rasti open source projektų internetu. Galimybės yra tikrai plačios.

O dar mokykloje, siūlyčiau įsitikinti, jog tikrai suprantate matematikos sritis kaip išvestinės, integralai, vektoriai, logaritmai bei tikimybių teorija/statistika. Didelė dalis kompiuterių mokslo grindžia teorijas pritaikant matematines sąvokas iš šių sričių, dirbtinis intelektas ne išimtis.

Paskutinį kartą atnaujinta: 2017-04-22 19:53:02

Sveikatos dienai
Mokiniai, garsinantys gimnaziją mokinių atsiminimai

Herkaus Gudavičiaus laimėjimai: nacionalinis debatų čempionatas -  geriausias kalbėtojas Lietuvoje, 12 geriausias english-as-a-foreign-language kalbėtojas pasaulyje.

Interviu
Kada susidomėjai fizika ir kodėl?
Fizika pasyviu būdu domino nuo pat vaikystės: skaičiau  visokias vaikiškas enciklopedijas. Tai čia tokia pirminė pažintis. Tada 9-oje  klasėje sutikau mokytoją S.Žukauską, tai jis paakino dalyvauti fizikos olimpiadose (šioje srityje mūsų mokyklai jau tada neblogai sekėsi). Negailėjo laiko ir dirbdavome papildomai. Su mokytoju pavyko išsiaiškinti fundamentaliausius fizikos dėsnius ir sužinoti mokyklinių gamtos modelių veikimo principus. Na, vėliau įstojau į papildomo ugdymo mokyklą „Fizikos olimpas“. Ten viskas aiškinama neapsiribojant mokyklinėmis aproksimacijomis (aproksimacija [lot. approximo — artėju] - vienų dydžių (geom. objektų) apytikslis reiškimas kitais, paprastesniais). Suprantama, tam reikia rimtesnio matematinio aparato, e.g. diferencialinio-integralinio skaičiavimo. Galima sakyti, atsivėrė akys, Fizikinės akys. Dabar kartais net ir paprastą dieną kur nors eidamas pamatau įvairių reiškinių ir jau galiu bandyti aiškinti jų veikimą. Tikra tiesa, kad didžiąją dalį fizikos galima suprasti sprendžiant uždavinius.

Apie mus rašo

Trečiadienį Nacionaliniame muziejuje LDK valdovų rūmai vyko 2017 metais tarptautinėse olimpiadose ir konkursuose dalyvavusių mokinių, jų mokytojų ir komandų vadovų pagerbimo šventė. 2017-aisiais tarptautinėse mokinių olimpiadose ir konkursuose dalyvavo 89 mokiniai. Į Lietuvą jie parsivežė 40 medalių (6 aukso, 13 sidabro, 21 bronzos), tris specialiuosius prizus, du komandinius sidabro medalius, 6 pagyrimo raštus.

Mūsų šalies delegacijų nariai garbingai atstovavo Lietuvai tiek kaimyninėse, tiek tolimiausiose pasaulio valstybėse, tokiose kaip Indonezija, Australija, Brazilija. Trys tarptautinės olimpiados - Vidurio Europos matematikos, Baltijos šalių geografijos ir Baltijos šalių chemijos - šiemet vyko ir Lietuvoje.

Apie 200 šventės dalyvių sulaukė iškilmingų sveikinimų ministro pirmininko Sauliaus Skvernelio vardu, mokinius bei mokytojus sveikino švietimo ir mokslo viceministras Gražvydas Kazakevičius.

Prieš didžiąsias metų šventes organizuojamas renginys - tai galimybė dar kartą prisiminti laimėjimus, įsimintinas akimirkas, susitikti su draugais, iniciatyviais mokytojais, vadovais ir padėkoti jiems - kuriantiems Lietuvos ateitį.

Publikuota Klaipėda 2017-12-20

Vos prieš kelias savaites Pasaulinėje geografų olimpiadoje sidabro medalį laimėjęs klaipėdietis, "Ąžuolyno" gimnazijos auklėtinis Gilbertas Umbražūnas ruošiasi į Kembridžo universitetą, kur nuo šio rudens studijuos gamtos mokslus.

Publikuota Klaipėda 2017-08-25
Naujausi blogo įrašai
blog image

Š.m. gruodžio 22 dieną mūsų gimnazijoje vyko vyresniųjų klasių kalėdinis protmūšis. Šį įdomios formos bendrųjų žinių patikrinimą rengė Goda Skiotytė, Emilė Turskytė bei Vaiva Paulauskaitė. Jame dalyvavo trečių ir ketvirtų klasių mokiniai. Kiekviena klasė atrinko po 5 protingiausius ir sumaniausius mokinius, kurie buvo pasiruošę žaidimo principu patikrinti savo įvairių sričių  bendrąsias žinias. Žaidime dalyvavo 11 komandų, tačiau į prizą vienuoliktoji komanda nepretendavo. Šias komandas puikiai palaikė bendraklasiai bei mokytojai. Protmūšio etapai ir jų klausimai buvo itin įdomūs, naudingi ir gana „sukti“, todėl mokiniai turėjo šiek tiek pamąstyti, kad galėtų teisingai atsakyti. Žaidimas susidėjo iš 4 etapų, kurie atspindėjo skirtingas temas: prekės ženklai ir logotipai, populiariausi apklausos atsakymai ir t.t. Na, o šią kovą laimėjo 3d klasė, kuriai ir atiteko pagrindinis prizas – pakvietimas į „Arena Pizza“. Nuotraukos...

 

2017-12-27 Autorius: Lukrecija Giedraitytė, 2e
blog image

Sferinis kinas – tai netradicinis ir įdomus mokymo būdas. Sferine projekcine sistema viso apvalios formos kupolo viduje išgaunamas neįtikėtinas vaizdas. Kupolo viduje susėdusiems žiūrovams vaizdas yra pateikiamas 360° kampu, todėl yra suteikiama galimybė ne tik žiūrėti, bet ir pasijusti neįtikėtinų bei neapčiuopiamų įvykių dalyviais. Sferinis kinas skatina mokinius įsisavinti kuo daugiau informacijos. Kad tai nebūtų tik „sausa“ teorija, mokomoji informacija pateikiama žiūrovams ne tik spalvingais vaizdais, nuostabiais garso efektais ir įtaigiais balsais, bet ir įdomesniu 360° kampo formatu.

Š. m. gruodžio 21d šis neįprastas kino teatras atvyko ir į mūsų gimnaziją. Filmas buvo apie Antrąjį pasaulinį karą, todėl daugumai mokinių ši pramoga buvo itin naudinga, nes filmo turinys glaudžiai siejasi su jų mokomąja medžiaga. Mokiniai, esantys kupolo viduje, buvo itin sužavėti. Jie teigė, jog toks edukacinis būdas yra tikrai naudingas žiniomis, sukelia daug gerų emocijų ir leidžia šiek tiek atsipūsti nuo įprastinių mokymo būdų.

 

2017-12-27 Autorius: Lukrecija Giedraitytė, 2e
blog image

Š. m. gruodžio 19 dieną, nenumaldomai artėjant gražiausioms metų šventėms, mokykloje vyko teatralizuotas kalėdinis koncertas ,,Naktis muziejuje“. Renginio, skirto tėvams ir mokytojams, metu aktų salė pavirto muziejumi.

Šventė prasidėjo linksmu vaizdo įrašu, kuriame matėme mokytojus, kviečiančius į ,,muziejų“. Visų dėmesį prikaustė išraiškingai vaidinantys muziejaus prižiūrėtoją ir jo draugus mokiniai. Kalėdinę atmosferą kūrė Marto ir Šarlotos atlikta daina, vokalinis ansamblis. Kaip visada stebino didingos ,,Atžalyno“ choro dainos, gražūs ansamblio ,,Auštra“ šokiai. Taip pat nuskambėjo Rūtos ir Agnės su instrumentiniu ansambliu atlikta daina, o šventę vainikavo mokytojos N.Bartašiūnienės ruošta  poetinė kompozicija ,,Išgyvenk akimirką arba ,,Carpe diem“.

 Dėkojame režisierei Aivai Urbšienei, dalyvius ruošusiems mokytojams bei dalyviams už įdomų renginį, po kurio visi buvo pakilios nuotaikos. Šv. Kalėdų proga linkiu, jog ateinančių švenčių šiluma paliestų ir jūsų širdis, o gyvenimui suteiktų naujų spalvų!

 

                                                                                                               

2017-12-27 Autorius: Agnė Valaitytė, 2c
Rodyti visus
Projektai ir Partneriai
Kaip mus rasti

Neįgaliųjų režimas įjungtas