Nėra ko slėpti – jau nuo mažų dienų man nebuvo svetimas „moksliuko“ epitetas. Todėl visai nekeista, kad keliai atvedė į „Ąžuolyno“ gimnaziją. Taip pat neturėtų būti keista, kad čia praleidau keturis savo gyvenimo metus, per kuriuos ne tik daug mokiausi, bet ir dalyvavau daugybėje olimpiadų ir konkursų.
2011 m. užbaigiau vieną dalyką – „Ąžuolyno“ gimnaziją. Tačiau su tuo nesibaigė nei noras mokytis, nei polinkis varžytis konkursuose. Tais pačiais metais, įkalbėtas savo informatikos mokytojos, įstojau į informatikos studijas Kauno technologijos universitete. Nuo pačios studijų pradžios sutikau nemažai bendraminčių ir buvau pakviestas į KTU sportinio programavimo (angl. competitive programming) bendruomenę.
Sportinis programavimas iškart tapo vienu iš pagrindinių mano pomėgių. Daugybė mano laiko buvo praleista sprendžiant įvairius algoritminius programavimo uždavinius ir dalyvaujant konkursuose. Nors pradžioje buvo šiek tiek nesklandumų (pirmais metais susirgau ir negalėjau sudalyvauti universiteto atrankoje, antrais metais vos per plauką praėjau atranką), tačiau tai nesutrukdė pasiekti rezultatų, kuriais galiu didžiuotis (o ir fakultetas nesidrovėjo jų publikuoti savo tinklalapyje).
Turbūt vienas žymiausių studentiškų programavimo konkursų yra ACM ICPC (International Collegiate Programming Contest). Jame teko varžytis su studentų komandomis iš viso pasaulio. Komandas sudaro trys asmenys, joms skiriama po vieną kompiuterį (t. y. vienam asmeniui po 0,33 kompiuterio). Tikslas – per penkias valandas išspręsti kuo daugiau iš duotų 12 (ar panašaus skaičiaus) uždavinių. Keturis metus iš eilės teko sudalyvauti šio konkurso ketvirfinaliuose. Iš jų vienąkart pavyko nukeliauti iki pusfinalio Sankt Peterburge, o 2014 m., kai buvau atrinktas į komandą kartu su kitais dviem itin gabiais programuotojais, prasibrovėme iki pasaulio finalo, vykusio Jekaterinburge.
Be ACM ICPC teko varžytis ir kituose, tiek individualiuose, tiek komandiniuose programvimo konkursuose. Vienas įsimintinesnių buvo Serbijoje vykstantis Microsoft BubbleCup, kuriame uždavinius sprendėme ištisas 24 valandas! Tiesa, bent jau kompiuterių nebuvo pagailėta — visi trys komandos nariai turėjo po atskirą kompiuterį.
Dalyvavimas konkursuose reikalavo nemenko pasiruošimo. Dėl to nemažai pastangų buvo skirta įgūdžių tobulinimui, pavyzdžiui, mokantis naujų algoritmų ar savaitgaliais kartu su savo komandos nariais susirenkant universitete pasitreniruoti. Taip pat teko sudalyvauti keliose programavimo stovyklose užsienyje. Šios stovyklos trukdavo savaitę ar ilgiau ir beveik visas šis laikas buvo skiriamas uždavinių sprendimui (retkarčiais pavalgant, pamiegant ar sudalyvaujant kokioje nors ekskursijoje).
Studijų metu įgyjau ir šiek tiek darbo patirties. Baigęs antrą kursą per vasarą atlikinėjau nedidelę praktiką, kurios metu prisidėjau prie „Gustavo receptų“ programėlės sutvėrimo. Besibaigiant bakalauro studijoms įsidarbinau rimčiau — teko rūpintis, kad interneto puslapiuose skaitytojus pasitiktų visų taip nemėgstama reklama (dėkot nebūtina). Na, o galiausiai įpusėjęs magistro studijas ir pasiekęs tokį amžių, kai jau nebeleidžiama dalyvauti studentiškuose konkursuose, dalyvio rolę iškeičiau į trenerio — lydėjau studentus į varžybas bei padėjau joms ruoštis.
Paskutinį kartą atnaujinta: 2019-12-03 13:54:47
Kristupas Linas Bernotas-Karazija, šiais metais (2022) baigęs Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnaziją, jau garsina gimnaziją visoje Lietuvoje. Jo kelis eilėraščius publikavo meno ir literatūros tinklalapis „Meno bangos“: https://www.menobangos.lt/kristupas-linas-bernotas-karazija-eilerasciai/.
Herkaus Gudavičiaus laimėjimai: nacionalinis debatų čempionatas - geriausias kalbėtojas Lietuvoje, 12 geriausias english-as-a-foreign-language kalbėtojas pasaulyje.
Mokyklą baigėme prieš 34 metus, buvome 14-osios vidurinės mokyklos 4-oji laida. Nors prabėgo nemažai metų, visada su pagarba ir dėkingumu prisimename mūsų mokyklą ir Mokytojus iš didžiosios raidės - matematikos mokytoją R. Bradauskienę, fizikos mokytoją ir direktorę E. Montvydienę, biologijos mokytoją A. Sadauskienę, rusų kalbos mokytoją Sarmolotovą, anglų kalbos mokytoją Z. Jurgaitytę, geografijos mokytoją B. Dajoraitę. Norėjome pasakyti AČIŪ už suteiktas žinias ir atvertas duris į platųjį pasaulį, už tai, ką išmokome ir kuo tapome.
Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazija iki egzaminų sesijos likusias šimtą dienų pasitiko nauja mokyklos tradicija - mokyklą paliekanti XXVII laida pristatė spektaklio „Dūmeliai arba septyneri metai burtų ir magijos mokykloje“ premjerą. Kad šioje gimnazijoje mokosi moksliukai, nepakeliantys galvų nuo knygų - tik pasenęs mitas. Gimnazijos sėkmė - talentingi moksleiviai, atsidavusi pedagogų komanda ir didžiulis mokyklos administracijos siekis ugdyti laisvus, laimingus žmones.
Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijoje duris atvėrė ISM „Verslo klasė“ – pirmoji tokia uostamiestyje. Modernioje klasėje bus plėtojami šiuolaikinio mokymo metodai, siekiant sustiprinti moksleivių ekonomikos, finansinio raštingumo ir verslumo žinias. Pamokas ves mokytojai ir ISM universiteto dėstytojai bei alumnai.
Kovo 27 dieną Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centre įvyko išskirtinis renginys – debatų prezentacija, kur aštuoni Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos vienuoliktokai nagrinėjo itin aktualią šiandienos visuomenei temą: ar socialinės medijos daro daugiau naudos ar žalos?
Šie debatai buvo surengti Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos anglų kalbos mokytojos Redos Mačiukaitienės iniciatyva, siekiant supažindinti kitus miesto anglų kalbos mokytojus su debatų organizavimu, jų vykdymu ir svarba ugdymo procese. Tikslas buvo parodyti, kaip debatai gali tapti puikiu būdu lavinti mokinių kritinį mąstymą, komandinio darbo įgūdžius bei viešojo kalbėjimo ir užsienio kalbų mokėjimo gebėjimus.
Skaityti toliau...
Viltė Pociūtė - 1f klasės „Ąžuolyno“ gimnazijos moksleivė. Viltė nuo pat vaikystės domisi menu, užsiima tapyba. Savo puikiu talentu nusprendė pasidalinti ir su gimnazijos bendruomene. Originalų Viltės kūrinį galime rasti mokyklos skaitykloje - ten visą sieną puošia spalvų išmargintas piešinys. Artimiau susipažinkime su Vilte ir jos požiūriu į pasaulį.
Kaip apibūdintum save? Kaip Tave mato šeima, artimieji?
Manau, save apibūdinčiau kaip žmogų-chameleoną. Esu gan nepastovus žmogus, visada prisitaikau prie aplinkos, kurioje esu, ir turiu begalę pomėgių. Esu kūrybiška, visas mano gyvenimas mažiau ar daugiau susijęs su menais. Esu perfekcionistė, mėgstu, kai viskas yra taip, kaip suplanavau, bet labai dažnai taip nenutinka ir tenka suktis iš padėties. Tada pasimato mano vidinis lyderis, kurį bandau nuslėpti, nes taip dažnai pamirštu žmones, esančius šalia, jų jausmus, be to, būdama lyderio pozicijoje pati žeidžiu save. Manau, šeima ar draugai mane apibūdintų panašiai.
Kovo 28 dieną dramos būrelį lankančios „Ąžuolyno“ gimnazijos pirmokės viešėjo Klaipėdos Vydūno gimnazijoje. Merginos 1-4 teatro klasių mokiniams pristatė teatralizuotas sakmes apie laumes. Mažiesiems pasirodymas labai patiko. Šventė buvo skirta Teatro dienai paminėti.