Spalio 12-16 dienomis mūsų gimnazijoje vyko Gamtos mokslų savaitė. Nors situacija dėl COVID-19 neleido organizuoti didesnių renginių, mokiniai tyrinėjo, stebėjo, dalyvavo viktorinose, protmūšiuose. Jau pirmadienį II klasių gimnazistai, pasiskirstę į grupes, pristatinėjo savo atliktus tiriamuosius, kūrybinius darbus. Jie nagrinėjo įvairias temas: „Mėnulio įtaka sėjamojo rugio augimui“, „Garso bangų įtaka augalų augimo greičiui“, „Elektromagnetinės spinduliuotės paveikto vandens įtaka burokėlių augimui“, „Kompiuterinių žaidimų įtaka širdies funkcinei būklei“, „Cukraus kiekis skitingose vaisių ir daržovių sultyse“, „Šokolado lydymosi temperatūros priklausomybė nuo jo sudėties“, „Maistinių dažų koncentracijos nustatymas gaiviuosiuose gėrimuose“, „Sulčių klampumo matavimas“, „Smėlio ir vandens savitųjų šilumų palyginimas“, „Spyruoklių standumo tyrimas“, „Chemija akvariume“, „Bioplastiko gamyba ir jo savybių tyrimas“ ir t.t. Skaityti toliau...
Mokiniai ne tik pristatė savo atliktus darbus, bet ir išrinko jiems labiausiai patikusį, įdomiausią, informatyviausią darbą. Kaip geriausių darbų autorės, mokinės Marija Orlenkovič ir Patricija Lukšaitė savo tiriamuosius darbus važiavo pristatyti regioninėje gamtos mokslų mokinių tiriamųjų darbų konferencijoje „Sužinok daugiau“ Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinėje gimnazijoje.
Viktorinų ir protų mūšių metu pirmokai ir antrokai gvildeno mokslo teorijų, sąvokų, reiškinių ir procesų klausimus. Dirbdami grupėse ir bendradarbiaudami gilino jau turimas žinias. Klausimų būta iš visų gamtos mokslų: biologijos, chemijos, fizikos. Mokiniai suko galvas ir dėl Raudonojo krioklio spalvos, ir dėl sūrio skylučių ar trichineliozės. Nugalėtojai buvo apdovanoti knygomis, kurias mums padovanojo Klaipėdos universitetas.
Renginių vyko ir lauke. Nors ir buvo žvarboka, bet kai komanda gera ir užduotys ,,suktos“, nebuvo kada sušalti. Pagal nurodytas koordinates II klasių komandos ieškojo paslėpto konteineriuko, kuriame rado 4 užkoduotas užduotis. Ne taip paprasta rasti medžio drevėje, po laiptais ar kelmais paslėptus ,,lobius“. O dar ir kodų sistema nelabai aiški. Ar pasisektų rasti objektą, kurio mažybinis pavadinimas sudaryta iš pavadinimo prietaiso, besipriešinančio jėgai, verčiančiai laivą judėti. Inkaras – pasakysite. Bet Ąžuolyno parke jokio laivo su inkaru nematyti. Teko paplušėti randant vaikų darželį su pavadinimu ,,Inkarėlis“. Radus paslėptas užduotis, reikėjo jas išspręsti, užfiksuoti ir galiausiai pateikti savo atsakymus. Mokinių nuomone, tai tikrai buvo smagios paieškos, įdomios veiklos ir puikus rezultatas.
Buvusi mūsų gimnazistė Kristina Viršilaitė virtualiose paskaitose trečiokams papasakojo apie studijas Vilniaus universitete, praktiką Klaipėdos universiteto jūrinių tyrimų institute ir atliekamus krantotyros, krantotvarkos ir priekrančių hidrodinamikos tyrimus. Ketvirtokai klasės valandėlės metu klausė mokslininkės Janine Benyus įdomiosios paskaitos apie biomimikriją (gamtos procesų mėgdžiojimu paremtas mokslas).
Savaitės pabaigą vainikavo renginys, skirtas išgyventi gamtoje. Tam reikėjo įveikti nemažai kliūčių, pademonstruoti fizinę ištvermę ir išmonę. Tikimės, kad mokiniams ši savaitė buvo įdomi ir naudinga. Patobulinti praktiniai įgūdžiai bei gamtamokslinės kompetencijos leis labiau suprasti ir pajusti gamtos mokslų svarbą bei atradimų džiaugsmą.
Gamtos mokslų mokytojai
Paskutinį kartą atnaujintas: 2020-11-06 10:57:56
Kristupas Linas Bernotas-Karazija, šiais metais (2022) baigęs Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnaziją, jau garsina gimnaziją visoje Lietuvoje. Jo kelis eilėraščius publikavo meno ir literatūros tinklalapis „Meno bangos“: https://www.menobangos.lt/kristupas-linas-bernotas-karazija-eilerasciai/.
Herkaus Gudavičiaus laimėjimai: nacionalinis debatų čempionatas - geriausias kalbėtojas Lietuvoje, 12 geriausias english-as-a-foreign-language kalbėtojas pasaulyje.
Mokyklą baigėme prieš 34 metus, buvome 14-osios vidurinės mokyklos 4-oji laida. Nors prabėgo nemažai metų, visada su pagarba ir dėkingumu prisimename mūsų mokyklą ir Mokytojus iš didžiosios raidės - matematikos mokytoją R. Bradauskienę, fizikos mokytoją ir direktorę E. Montvydienę, biologijos mokytoją A. Sadauskienę, rusų kalbos mokytoją Sarmolotovą, anglų kalbos mokytoją Z. Jurgaitytę, geografijos mokytoją B. Dajoraitę. Norėjome pasakyti AČIŪ už suteiktas žinias ir atvertas duris į platųjį pasaulį, už tai, ką išmokome ir kuo tapome.
Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazija iki egzaminų sesijos likusias šimtą dienų pasitiko nauja mokyklos tradicija - mokyklą paliekanti XXVII laida pristatė spektaklio „Dūmeliai arba septyneri metai burtų ir magijos mokykloje“ premjerą. Kad šioje gimnazijoje mokosi moksliukai, nepakeliantys galvų nuo knygų - tik pasenęs mitas. Gimnazijos sėkmė - talentingi moksleiviai, atsidavusi pedagogų komanda ir didžiulis mokyklos administracijos siekis ugdyti laisvus, laimingus žmones.
Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijoje duris atvėrė ISM „Verslo klasė“ – pirmoji tokia uostamiestyje. Modernioje klasėje bus plėtojami šiuolaikinio mokymo metodai, siekiant sustiprinti moksleivių ekonomikos, finansinio raštingumo ir verslumo žinias. Pamokas ves mokytojai ir ISM universiteto dėstytojai bei alumnai.
Kovo 27 dieną Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centre įvyko išskirtinis renginys – debatų prezentacija, kur aštuoni Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos vienuoliktokai nagrinėjo itin aktualią šiandienos visuomenei temą: ar socialinės medijos daro daugiau naudos ar žalos?
Šie debatai buvo surengti Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos anglų kalbos mokytojos Redos Mačiukaitienės iniciatyva, siekiant supažindinti kitus miesto anglų kalbos mokytojus su debatų organizavimu, jų vykdymu ir svarba ugdymo procese. Tikslas buvo parodyti, kaip debatai gali tapti puikiu būdu lavinti mokinių kritinį mąstymą, komandinio darbo įgūdžius bei viešojo kalbėjimo ir užsienio kalbų mokėjimo gebėjimus.
Skaityti toliau...
Viltė Pociūtė - 1f klasės „Ąžuolyno“ gimnazijos moksleivė. Viltė nuo pat vaikystės domisi menu, užsiima tapyba. Savo puikiu talentu nusprendė pasidalinti ir su gimnazijos bendruomene. Originalų Viltės kūrinį galime rasti mokyklos skaitykloje - ten visą sieną puošia spalvų išmargintas piešinys. Artimiau susipažinkime su Vilte ir jos požiūriu į pasaulį.
Kaip apibūdintum save? Kaip Tave mato šeima, artimieji?
Manau, save apibūdinčiau kaip žmogų-chameleoną. Esu gan nepastovus žmogus, visada prisitaikau prie aplinkos, kurioje esu, ir turiu begalę pomėgių. Esu kūrybiška, visas mano gyvenimas mažiau ar daugiau susijęs su menais. Esu perfekcionistė, mėgstu, kai viskas yra taip, kaip suplanavau, bet labai dažnai taip nenutinka ir tenka suktis iš padėties. Tada pasimato mano vidinis lyderis, kurį bandau nuslėpti, nes taip dažnai pamirštu žmones, esančius šalia, jų jausmus, be to, būdama lyderio pozicijoje pati žeidžiu save. Manau, šeima ar draugai mane apibūdintų panašiai.
Kovo 28 dieną dramos būrelį lankančios „Ąžuolyno“ gimnazijos pirmokės viešėjo Klaipėdos Vydūno gimnazijoje. Merginos 1-4 teatro klasių mokiniams pristatė teatralizuotas sakmes apie laumes. Mažiesiems pasirodymas labai patiko. Šventė buvo skirta Teatro dienai paminėti.