Šiandieninėje visuomenėje esame nuolat skatinami peržengti tą patikimą ir jaukią komforto zoną, kuri mums trukdo tobulėti ir pajusti jaudinančias gyvenimo akimirkas. Būtent tarptautinių mainų galimybė ir padeda jaunam žmogui įveikti vidinius ar išorėje egzistuojančius barjerus. Todėl dažnai yra pastebimas jaunimo tarptautinių mainų pasirinkimo tendencijos augimas. Šia galimybe pasinaudojo bei vienerius gimnazijos metus į viso gyvenimo neišdildomą potyrį iškeitė Klaipėdos „Ąžuolyno“ III gimnazijos mokinė Laura Oleksenko.
Socialinių tinklų galia
Pasidomėjus, kaip ir kur mergina sužinojo apie jaunimo mainus, atsakymas buvo paprastas – Facebook socialinio tinklo puslapyje. Tarp įvairiausių reklamų ir skelbiamų naujienų akį patraukė „FLEX“ moksleivių mainų programa, kurioje buvo kviečiama aplikuoti į vienerių metų mainus Jungtinėse Amerikos Valstijose. Mokinė nedelsdama pateikė prašymą ir buvo priimta. Savo džiaugsmu pasidalino su savo šeima ir draugais, kurie nuoširdžiai palaikė artimą žmogų, bet kartu neslėpė ir savo nerimo – juk gyventi metus svetimoje šalyje, pripažinkime, yra nemenkas iššūkis.
Adaptacijos iššūkis ir pirmieji įspūdžiai
Tik nukeliavus ir įsikūrus Viskonsine, 30-ojoje JAV valstijoje, pasak pačios mainų programos moksleivės, buvo be galo sunku. Nors naujoji šeima be problemų, šiltai ir maloniai priėmė svečią, merginai nerimą kėlė kalba. Nors anglų kalbą ir mokėjo, prireikė poros savaičių, kol nebebuvo diskomforto bendraujant su pačiais amerikiečiais. Laura tikina, kad po tų kelių savaičių „tu nesąmoningai pradedi mąstyti ir netgi sapnuoti anglų kalba – tai yra truputį sunku ir trikdo“.
Sėkmingai įveikusi sunkiausią asimiliavimosi etapą, mergina pradėjo labiau domėtis aplinka: amerikiečių kultūra, mokymosi procesu bei akreipė dėmesį į JAV miestų didingumą. Didžiausias dėmesys krypo į pačių žmonių elgseną, kurie, atvirkščiai nei gimnazistės tautiečiai, buvo labiau atsipalaidavę, malonesni, o šypsena jų veide beveik niekada neišblėsdavo. Na, o kalbant apie pačią kultūrą, esminių skirtumų beveik nėra.
Mokslo ir popamokinės veiklos patirtys
Pasak pačios gimnazistės, JAV mokymosi sistema gerokai skiriasi nuo Lietuvos, tačiau yra ir minusų, ir pliusų. Vienas iš didžiausių privalumų yra tai, kad kiekvienas gimnazistas gali pasirinkti mokytis tik vieną norimą dalyką, todėl didelės prievartos mokslo srityje nėra. Taip pat mokinė buvo nustebinta ir pačiu mokymosi lygiu, išryškėjo tai, jog švietimo ir išsimokslinimo lygis ženkliai žemesnis nei lietuvaičių. Nors kiekvieną dieną Laura turėdavo po 8 pamokas, tačiau namų darbai trukdavo daugiausiai 30 minučių!
Ką buvo galima veikti po pamokų? Pati mokykla turėjo itin didelę popamokinių veiklų pasiūlą: įvairių sportinių, meninių būrelių, krepšinį, futbolą ar teatrą. Pastarasis pasirinkimas gimnazistę lydėjo visų mainų metu ir suteikė galimybę aktyviai dalyvauti visuomenės organizuojamuose renginiuose, susipažinti su įvairiausių tautybių atstovais ir patirti neišdildomų bei įstabių nuotykių kitame Atlanto vandenyno krante. Per visus mainus netrūko spektaklių, kelionių ir kitų renginių, kurie privertė mokinę suprasti, kad „mainų programa yra geriausias būdas susipažinti su nauja šalimi, kultūra ir žmonėmis“.
Yra nuostabu, kad mainų programos veikia optimaliai visuose pasaulio krašteliuose, o patys dalyviai turi galimybę patirti kultūrų, tautų ir miestų įvairovę, tai neretai suformuoja platesnį supratimo ir žinių spektrą. Taip pat fundamentalu, kad jaunimas mainų programose išmoksta greitai adaptuotis ir įveikti išbandymus savarankiškai, komunikuoti su įvairaus tipo žmonėmis ir nuolat tobulėti tiek dvasiškai, tiek fiziškai.
Lukrecija Giedraitytė, 4e
Paskutinį kartą atnaujintas: 2020-01-05 13:26:38
Kristupas Linas Bernotas-Karazija, šiais metais (2022) baigęs Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnaziją, jau garsina gimnaziją visoje Lietuvoje. Jo kelis eilėraščius publikavo meno ir literatūros tinklalapis „Meno bangos“: https://www.menobangos.lt/kristupas-linas-bernotas-karazija-eilerasciai/.
Herkaus Gudavičiaus laimėjimai: nacionalinis debatų čempionatas - geriausias kalbėtojas Lietuvoje, 12 geriausias english-as-a-foreign-language kalbėtojas pasaulyje.
Mokyklą baigėme prieš 34 metus, buvome 14-osios vidurinės mokyklos 4-oji laida. Nors prabėgo nemažai metų, visada su pagarba ir dėkingumu prisimename mūsų mokyklą ir Mokytojus iš didžiosios raidės - matematikos mokytoją R. Bradauskienę, fizikos mokytoją ir direktorę E. Montvydienę, biologijos mokytoją A. Sadauskienę, rusų kalbos mokytoją Sarmolotovą, anglų kalbos mokytoją Z. Jurgaitytę, geografijos mokytoją B. Dajoraitę. Norėjome pasakyti AČIŪ už suteiktas žinias ir atvertas duris į platųjį pasaulį, už tai, ką išmokome ir kuo tapome.
Minint Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dieną, Klaipėdos dramos teatre įvyko aštuonioliktas moksleivių meninio skaitymo ir dainuojamosios poezijos konkursas „Lietuviško žodžio šviesoje“, kuriame dalyvavo arti šimto moksleivių.
Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazija iki egzaminų sesijos likusias šimtą dienų pasitiko nauja mokyklos tradicija - mokyklą paliekanti XXVII laida pristatė spektaklio „Dūmeliai arba septyneri metai burtų ir magijos mokykloje“ premjerą. Kad šioje gimnazijoje mokosi moksliukai, nepakeliantys galvų nuo knygų - tik pasenęs mitas. Gimnazijos sėkmė - talentingi moksleiviai, atsidavusi pedagogų komanda ir didžiulis mokyklos administracijos siekis ugdyti laisvus, laimingus žmones.
Gegužės 8 d. mūsų mokykloje vyko renginys „Mūsų laisvei – 35-eri metai“ – tai ketvirtus metus vykdomo ilgalaikio integruoto projekto „Ir kalė Lietuva save kaip kardą...“ dalis. Šių metų veiklos buvo skirtos Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 35-mečiui paminėti. Projekte dalyvavo visi I klasių mokiniai, o juos kūrybiškai lydėjo vyresniųjų klasių mentoriai – trečiokai.
Renginį vedė 3 klasės mokiniai Miglė Baltramonaitytė ir Midas Kivaras, simboliškai įkūniję Mikalojų Konstantiną Čiurlionį ir Sofiją Kymantaitę-Čiurlionienę - du iškilius Lietuvos kultūros žmones, simboliškai svajojančius apie šviesią Lietuvos ateitį. Šis meninis sprendimas subtiliai priminė apie šiemet minimą M. K. Čiurlionio 150 metų sukaktį bei įprasmino meno ir kultūros svarbą tautos laisvės sampratoje.
Balandžio 18 d. mūsų mokykloje nuaidėjo spalvingas bei įsimintinas renginys – „Eurovizija 2025“. Ši šventė sukvietė bendruomenę pasidžiaugti mokinių kūrybiškumu, pastangomis ir džiaugsmingais pasirodymais. Po ilgų repeticijų, 1–2 klasių mokiniai scenoje parodė nuostabius pasirodymus. Mokiniai žavėjo ne tik įspūdingais šokio sugebėjimais, bet ir akrobatiniais judesiais, kūrybiniais intarpais ir gyvai atlikta muzika. Ąžuolyniečiai visus nustebino originalumu, energingumu ir bendruomeniškumu. Salėje netrūko plojimų, šypsenų ir džiaugsmo. Tikimės, kad ši graži tradicija taps kasmetiniu pavasario akcentu mūsų mokykloje. Daugiau nuotraukų...
Balandžio 11 dieną Klaipėdos „Ąžuolyno” gimnazijos aktų salėje buvo surengtas Respublikinis lietuviškos estradinės dainos konkursas „Draugai draugams 2025“. Konkursas subūrė 21 jaunąjį atlikėją iš įvairių Lietuvos miestų mokyklų – Klaipėdos, Palangos, Kretingos ir Šilutės. Visą popietę scenoje skambėjo lietuviškos dainos, o dalyviai žavėjo ne tik balsais, bet ir kūrybiškumu bei sceniniu įvaizdžiu. Pradžioje rungėsi solistų pasirodymai, vėliau ansambliai. Dalyvių pasirodymus vertino kompetentinga komisija: pirmininkė Skaistutė Užkuratienė („Vyturio“ progimnazija) bei nariai Ligita Grybauskienė (Prano Mašioto progimnazija), Lidija Portnych (Martyno Mažvydo progimnazija) ir Augustinas Užkuratas (Palangos Senoji gimnazija). Komisija vertino atlikėjų vokalinius gebėjimus, artistiškumą, kūrinio interpretaciją bei bendrą pasirodymo vaizdą.
Šiemet ypač išsiskyrė Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos atstovai, pelnę net keturis apdovanojimus. Pirmąją vietą iškovojo Gabrielė Oreniūtė (2c), atlikusi kūrinį „Saulėtam pajūry…“. Antrąsias vietas laimėjo net du pasirodymai – Milda Kadagytė (2f) su daina „Plaštakė“ bei mišrus vokalinis ansamblis, atlikęs jautrų kūrinį „Mama, pakylėk ligi dangaus“. Trečioji vieta atiteko Eivinui Koroliovui (2c), scenoje užkūrusiam nuotaikingą atmosferą su daina „Bum ajajai“.
Dėkojame muzikos mokytojai Dianai Jovaišienei, šio renginio organizatorei, visiems dalyviams už pasirodymus, komisijai – už profesionalų vertinimą. Renginys dar kartą įrodė, kiek Lietuvos mokyklose yra muziką mylinčių ir talentingų jaunuolių bei motyvuojančių muzikos mokytojų!