Navigacija

Vilties aitvaras
Apžvalgos Birželio 14, 2020
Gimnazija iš vidaus









Ispanija
Mokyklos gyvenimas Lapkričio 27, 2019


























Stendai...
Renginiai Balandžio 18, 2018










Blogas
news image
Ne metai tavo gyvenime, o gyvenimas metuose

Jau turbūt esame girdėję sklandžiusius gandus mokykloje, kad kažkas, kažkur, kažkaip buvo išvykęs į tarptautinius jaunimo mainus Kinijoje. Tai tiesa. Praėjusius mokslo metus dabartinis Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos trečiosios klasės mokinys Tadas Lukavičius praleido Taivane. Plačiau apie jo kelionę ir įspūdžius – šiame straipsnyje.

Minties formavimas ir įgyvendinimas

Kaipgi viskas užgimė? Pasak pačio Tado, sprendimo užuomazgos šaknis jis įžvelgia dar pačioje pirmoje gimnazijos klasėje, pirmose kinų kalbos pamokose. Vaikino susidomėjimas šia kalba paskatino vykti į ekskursinę kelionę Kinijoje, po kurios jis pradėjo svarstyti ir apie ilgalaikių mainų galimybę svetur. Atsiradus tokioms mintims, jis susidūrė su dilema – kurią šalį pasirinkti? Vis dėlto mintys grįžo prie Kinijos, o tiksliau, prie Taivano. Pradėjęs ieškoti galimybių, jis gan lengvai rado ir pasinaudojo Rotary Youth Exchange Lithuania siūloma programa, susidėjo daiktus, nuramino tėvų nerimą ir pasinėrė į jaudinantį nuotykį.

Skaityti toliau...

(De)motyvacija

Paskelbęs šį savo sprendimą šeimai, draugams bei mokyklos bendruomenei, sulaukė įvairių reakcijų, emocijų ir dar įvairesnių replikų. Viena dalis žmonių nuliūdo, tačiau gerbė šį sprendimą, kita dalis manė, kad ši idėja absurdas, o pati kelionė – laiko švaistymas, tačiau trečioji besąlygiškai palaikė tokį apsisprendimą. Nepaisydamas šių reakcijų, Tadas džiaugiasi, kad įveikė visuomenės sukurtas stigmas ir vis dėlto pasiekė savo tikslą. 

Kultūrinis barjero iššūkis

„Atvažiavus buvo sunku, nes pradžioje buvo kultūrinis šokas“,- teigia pašnekovas. Atvykęs į „naująją“ šeimą, vaikinas susidūrė su pirmuoju iššūkiu – šeima absoliučiai nešnekėjo angliškai. Jaunuolis nesutriko ir į pagalbą pasitelkė išmaniąsias technologijas ir jau turimus kinų kalbos pagrindus. Įveikus šią problemą, atsirado ir dar keletas – valgymo įpročių kaita, tradicijų kitoniškumas. Tai nėra vien neigiamos emocijos, atvirkščiai, gerų emocijų pliūpsnis. Milijoniniuose Kinijos miestuose visuomenė bei pati valdžia yra aukšto mentaliteto bei pažangos pirmūnė: perfekcionistinė tvarka miesto gatvėse nieko nestebina, o žmonių mandagi elgsena ir nuolatinė šypsena veiduose - kasdienybė.

Būtent kultūrinė maišatis jaunuoliui ir buvo labiausiai dominantis aspektas naujoje vietoje. „Tiek kultūrų gyvenime dar nebuvau patyręs“,- stebėjosi vaikinas. Jis turėjo galimybę netgi savo miestelyje Kaohsiunge susipažinti ir su kitais mainų studentais iš įvairiausių pasaulio kampelių: Brazilijos, Prancūzijos, Kroatijos, Japonijos, Australijos, JAV ir t.t. Tadas džiaugiasi, kad ši išvyka jį privertė praplėsti savo akiratį kultūriniu atžvilgiu bei susirasti bičiulių ir bendraminčių iš viso pasaulio.

Mokslas ir laisvalaikio pertraukėlė

Kai žmonės išgirsta, kad jaunuolis, nebaigęs mokyklos, išvažiuoja pagal ilgalaikių mainų programą, jiems dažniausiai iškyla klausimas: kaip susitvarkyti su mokslais Lietuvoje? Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos vadovybė Tadui pasiūlė alternatyvą: grįžus po mainų atsiskaityti vienuoliktos klasės kursą ir „peršokti“ į dvyliktus mokymosi metus. Jaunuolis buvo dėkingas už tokią galimybę, tačiau pasirinko savarankiškai nesimokyti ir grįžus pradėti vienuoliktos klasės kursą. Šis sprendimas palengvino koncentraciją moksluose Taivane ir suteikė daugiau laisvo laiko.

Jaunuolis tik atvykęs ir įsikūręs savo naujuosiuose namuose pradėjo savo mokymosi kursą. Tadas pasirinko chemijos-inžinerijos profesiją vienoje iš profesinių mokyklų. Jis taip pat aiškiai pabrėžė, kad profesinės mokyklos Taivane prilygsta universitetų lygiui Lietuvoje, todėl tik galime įsivaizduoti, koks didžiulis iššūkis gimnazistui yra mokytis universitetinį kursą ir dar kinų kalba! Būtent dėl šios problemos paskaitose jam tenkdavo nuobodžiauti. Pamokos, paskaitos bei praktiniai užsiėmimai (profesinė mokykla turėjo net 6 laboratorijas!) trukdavo panašiai kaip ir Lietuvoje, pamokos prasidėdavo 8 val., o baigdavosi gerokai po pietų. Mokslo procesui skirtas laikas dar prailgėdavo, nes kelionė iki mokyklos įprastai trukdavo daugiau nei valandą. Dar vienas mokslo įstaigų skirtumas lyginant su gimtąja šalimi –tai miego pertrauka, kurios trukmė net 1 valanda!

Neskaitant paskaitų suryjamo laiko, mainų dalyviams buvo suteiktos galimybės turėti ir neįprastą bei turiningą laisvalaikį. Jaunuoliai dalyvavo surengtose ekskursijose po Taivaną, mokėsi tradicinių kinų šokių ar kalbos ypatumų, turėjo ir kitų aktyvių sportinių, kultūrinių ar edukacinių veiklų. Jaunuolis daug laiko praleido ir komunikuodamas su naujaisiais bičiuliai, vietiniais gyventojais ar kitais žmonėmis, kurie privertė į šį spalvingą pasaulį pažvelgti kitomis akimis.

Emocijos „po“

„Prieš ir per mainus vis girdėdavau, kad „Tai yra ne metai tavo gyvenime, o gyvenimas metuose“. Aš visad maniau, kad čia nesąmonė, bet dabar, kai po visko galiu reflektuoti savo jausmus, suprantu – tai tiesa“, – atviravo pats gimnazistas. Tadas jaučiasi dėkingas jį palaikiusiems ir prisipažįsta, kad tai yra jo vienas geriausių gyvenimo sprendimų. 

 

Šis atviras pokalbis su tarptautinių mainų galimybe pasinaudojusiu mokiniu atskleidžia, kad kartais reikia nepabijoti ir atkakliai, išlipant iš komforto zonos, siekti savo tikslo, nes tai gali būti Tavo pats laimingiausias gyvenimo etapas.

Lukrecija Giedraitytė,  4e

Paskutinį kartą atnaujintas: 2019-12-30 09:36:26

Mokiniai, garsinantys gimnaziją mokinių atsiminimai

Herkaus Gudavičiaus laimėjimai: nacionalinis debatų čempionatas -  geriausias kalbėtojas Lietuvoje, 12 geriausias english-as-a-foreign-language kalbėtojas pasaulyje.

Interviu
Kada susidomėjai fizika ir kodėl?
Fizika pasyviu būdu domino nuo pat vaikystės: skaičiau  visokias vaikiškas enciklopedijas. Tai čia tokia pirminė pažintis. Tada 9-oje  klasėje sutikau mokytoją S.Žukauską, tai jis paakino dalyvauti fizikos olimpiadose (šioje srityje mūsų mokyklai jau tada neblogai sekėsi). Negailėjo laiko ir dirbdavome papildomai. Su mokytoju pavyko išsiaiškinti fundamentaliausius fizikos dėsnius ir sužinoti mokyklinių gamtos modelių veikimo principus. Na, vėliau įstojau į papildomo ugdymo mokyklą „Fizikos olimpas“. Ten viskas aiškinama neapsiribojant mokyklinėmis aproksimacijomis (aproksimacija [lot. approximo — artėju] - vienų dydžių (geom. objektų) apytikslis reiškimas kitais, paprastesniais). Suprantama, tam reikia rimtesnio matematinio aparato, e.g. diferencialinio-integralinio skaičiavimo. Galima sakyti, atsivėrė akys, Fizikinės akys. Dabar kartais net ir paprastą dieną kur nors eidamas pamatau įvairių reiškinių ir jau galiu bandyti aiškinti jų veikimą. Tikra tiesa, kad didžiąją dalį fizikos galima suprasti sprendžiant uždavinius.

Apie mus rašo

Nuotolinėje Vidurio Europos matematikos olimpiadoje (MEMO 2020) Lietuvos atstovai iškovojo vieną sidabro medalį ir du pagyrimo raštus. Sidabro medalį pelnė Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos ir Klaipėdos moksleivių saviraiškos centro mokinys Dovydas Vadišius (mokytoja Vilija Šileikienė).

Publikuota Dienraštis „Lietuvos rytas“ 2020-09-07

Sėkmingiausiai brandos egzaminus išlaikiusiems klaipėdiečiams abiturientams – išskirtinė dovana. Jiems bus surengtas mero priėmimas – padėka ant miestą reprezentuojančio laivo „Brabander“ denio.

Publikuota Dienraštis „Klaipėda“ 2020-08-22
Naujausi blogo įrašai
blog image

Šie mokslo metai tikrai buvo kitokie. Niekas net negalėjo pagalvoti kaip viskas gali greitai pasikeisti. Atsibundi vieną rytą, o tavo gyvenimas jau kitoks.
Visai kaip ir 1941 birželio 14 dieną...
Užbaigti mokslo metus ir pasitikti vasarą pirmokai nusprendė minint Gedulo ir vilties dieną. Paskutinę klasės valandėlę susitikome prie jūros. Prisiminėme mūsų šalies istoriją, domėjomės bei pasidalinome vieni su kitais Lietuvos gyventojų trėmimo istorijomis iš artimiausios aplinkos.
Viską vainikavome pilietine iniciatyva „Vilties aitvaras“. Aitvaras — tai vilties simbolis, kad viskas bus gerai svarbu tik turėti ryžto ir svajonę tai įgyvendinti.
Todėl mūsų aitvaras sudarytas iš gyvų žmonių, kurie žino, prisimena ir svajoja.

2020-06-15 Autorius: Lina Viltrakienė, I klasių vadovė
blog image

Koks platus šio žmogaus pasaulis, tiek daug joje telpa spalvų. Gera žinoti, kad šiandien mes turime tokių nuostabių jaunų žmonių, nepaliaujamai ieškančių ir atrandančių naujus dalykus, siekiančių išbandyti viską, ką gali pasiūlyti gyvenimas.  Ji su savo bendraklasiais visada stengėsi, kad mūsų kartu praleistas laikas būtų kuo įvairesnis.  Šarlota – žmogus, negalintis gyventi nė minutės be veiklos,  ji nepailstanti organizatorė, kupina įvairiausių idėjų, minčių ir jomis mokanti uždegti kitus. Kas, jeigu ne Šarlota, įtrauks į veiklą savo klasės draugus ir kitus gimnazijos mokinius?  Ji buvusi mokinių parlamento narė. Kaip žmogus, Šarlota labai šilta ir komunikabili, niekada neatsisakys pabendrauti su tais, kurie šalia jos, – bendraamžiais, mokytojais... Ji pastebės šalia esančio asmens nuotaiką ir ras tinkamą žodį padrąsinti, užjausti.

Skaityti toliau...

 

2020-06-01 Autorius: Klasės vadovė Rima Miknevičienė
blog image

„Skrendant lėktuvu į Ispaniją jau norėjosi verkti, nes prisiminiau, kad reikės grįžti.“ (Gabija Joknytė, trečiokė)

„Man ir grįžus tebesinori kalbėti ispaniškai.“ (Povilas Carev, pirmokas)

 2020 m. vasario 13–21 d. grupelė „Ąžuolyno“ gimnazijos ispanų kalbos besimokančių moksleivių su lydinčiomis mokytojomis ir keliomis Klaipėdos universiteto ispanų kalbos kursantėmis nukeliavo į pačius Europos pietus – į Kadiso miestą (Cádiz, Ispanija) Atlanto pakrantėje. Kelionei buvo parengta intensyvi mokomoji ir kultūrinė programa. Moksleiviai dalyvavo specialiai šiai grupei suorganizuotuose ispanų kalbos kursuose „Taller de inmersión en la lengua española y su cultura“ (iš viso 8 valandos). Kursai vyko Kadiso universiteto Šiuolaikinių kalbų mokymo centre (CSLM, Centro Superior de Lenguas Modernas); dėstytoja Macarena Gómez Cabrales į mokomąją programą sumaniai įtraukė visus, kad ir skirtingą ispanų kalbos lygį turinčius kursų dalyvius ir liko labai patenkinta pasiektais rezultatais. Centro darbuotojai pakomentavo, kad mūsų moksleiviai pagal savo amžių jiems pasirodė itin motyvuoti, brandūs!

Tęsinys...

2020-03-12 Autorius: Jūratė Derukaitė
Rodyti visus